بین الملل

۲۸ کودک زیر پنح‌سال در غزه به علت سوء‌تغذیه به شهادت رسیدند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

۲۸ کودک زیر پنح‌سال در غزه به علت سوء‌تغذیه به شهادت رسیدندغزه به علت سوء‌تغذیه به شهادت رسیدند " itemprop="image" class="" title="۲۸ کودک زیر پنح‌سال در غزه به علت سوء‌تغذیه به شهادت رسیدند " width="100%" height="400">

رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ده‌ها کودک در غزه به علت کمبود مواذ غذایی و سوء‌تغذیه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در پی کمبود غذایی در نوار غزه، ۳۲ کودک بر اثر سوء‌تغذیه به شهادت رسیدند که ۲۸ نفر از آنها کودکان زیرپنج‌سال بودند.
۳۲ مورد فوت در غزه بر اثر سوء تغذیه را ثبت کردیم که ۲۸ مورد آن مربوط به کودکان زیر پنج سال بود.

وی همچنین افزود که گرسنگی در غزه به خصوص در میان کودکان افزایش یافته و ساکنان این منطقه از شرایطی که به گرسنگی دسته‌جمعی نزدیک شده، رنج می‌برند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از سه هزار کودک در نوار غزه از سوء‌تغذیه رنج می برند و به دلیل محرومیت از درمان لازم در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوارغزه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

بر اساس گزارش یونیسف، در ارسال کمک های غذایی به شمال نوار غزه بهبود اندکی به وجود آمده است، در حالی که دسترسی بشردوستانه به جنوب این باریکه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که کودکان بیشتری را در معرض خطر سوء تغذیه قرار می دهد.

یونیسف تأکید کرد که حملات وحشتناک اسرائیل و آوارگی بر دسترسی خانواده‌های فلسطینی به امکانات و خدمات مراقبت های بهداشتی تأثیر گذاشته است. مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا هم در این خصوص گفت: تصاویر وحشتناک از نوار غزه، کودکانی را نشان می‌دهد که پیش چشمان خانواده‌های خود به دلیل کمبود مواد غذایی و تخریب خدمات بهداشتی و درمانی جان می‌دهند.

ادیل خضر افزود: تا زمانی که درمان برای ۳۰۰۰ کودک به سرعت از سر گرفته نشود، آنها در معرض خطر جدی و فوری بیماری، ابتلا به عوارض تهدید کننده زندگی و پیوستن به لیست رو به رشد پسران و دخترانی هستند که در اثر محرومیت های بیهوده و ساخته دست بشر جان خود را از دست می‌دهند. هشدارهای سازمان در مورد افزایش مرگ و میر کودکان به دلیل ترکیبی قابل پیشگیری از سوءتغذیه، کم آبی و بیماری باید اقدامات فوری را برای نجات جان کودکان بسیج کند، اما این ویرانی همچنان ادامه دارد. با ویران شدن بیمارستان‌ها، توقف درمان و کمبود منابع، شاهد رنج و مرگ کودکان بیشتری در نوار غزه خواهیم بود.

مدیر منطقه‌ای یونیسف با درخواست صدور مجوز برای این سازمان به منظور ارسال کمک های بیشتر به نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها گفت: آنچه کودکان فلسطین بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند، آتش بس در نوار غزه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا