بین الملل

۳ هزار کودک در غزه با خطر مرگ روبروهستند

۳ هزار کودک در غزه با خطر مرگ روبروهستند


صندوق کودکان سازمان هشدار داد که حدود ۳ هزار کودک مبتلا به سؤتغذیه در غزه در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که حدود ۳ هزار کودک مبتلا به سؤ تغذیه در معرض خطر مرگ در مقابل چشمان خانواده‌هایشان قرار دارند.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد:‌«ارسال کمک‌های غذایی به شمال نوار غزه بهبود جزئی پیدا کرده است اما دسترسی به کمک‌های انسانی در جنوب به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که کودکان بیشتری را در معرض خطر سؤ تغذیه قرار می‌دهد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «خشونت و آوارگی وحشتناک همچنان بر دسترسی خانواده‌های ناامید به امکانات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد».

در همین زمینه، «ادل خضر»، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «همچنان تصاویر وحشتناکی از غزه از مرگ کودکان در مقابل چشمان خانواده هایشان به دلیل ادامه کمبود مواد غذایی وانهدام بخش مراقبت‌های بهداشتی منتشر می‌شود».

خضر گفت: «تا زمانی که درمان این ۳ هزار کودک به سرعت از سر گرفته نشود، آنها در معرض خطر جدی و فوری بیماری‌های خطرناک، ابتلا به عوارض تهدید‌کننده زندگی قرار دارند و به فهرست روزافزون پسران و دخترانی می‌پیوندد که در اثر این محرومیت بی‌معنی و خودخواهانه بشر کشته شده‌اند».

وی تصریح کرد: «هشدارهای سازمان مبنی بر افزایش مرگ و میر کودکان به دلیل سوءتغذیه، کم آبی و بیماری باید به اقدام فوری برای نجات جان کودکان منجر می شد، اما این ویرانی همچنان ادامه دارد».

مدیر منطقه‌ای یونسف تاکید کرد که ذخایر غذایی بیشتری نسبت به گذشته برای ورود به نوار غزه وجود دارد که در صورت صدور مجوز آماده توزیع و دسترسی است. 

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا