بین الملل

۴۵ دیپلمات روسیه از مولداوی اخراج می‌شوند

وزارت خارجه مولداوی شماری از دیپلمات‌های روسیه را از خاک خود اخراج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مولداوی شمار زیادی از دیپلمات‌های روسیه را از این کشور اخراج می کند.

«ایگور زاخاروف» مشاور ارتباطات در وزارت امور خارجه مولداوی روز چهارشنبه اعلام کرد که چهل و پنج کارمند سفارت روسیه، شامل دیپلمات ها و کارکنان فنی این سفارتخانه، از مولداوی اخراج خواهند شد.

مشاور ارتباطات در وزارت امور خارجه مولداوی تاکید کرد که در مجموع ۴۵ نماینده از هیئت دیپلماتیک روسیه به زودی مولداوی را ترک خواهند کرد.

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه نیز در این باره گزارش داد که مسکو تصمیم به کاهش کارکنان سفارت خود در مولداوی به سطح کارکنان سفارت مولداوی در مسکو گرفته است. در نتیجه ۱۰ دیپلمات و ۱۵ کارمند مسئول وظایف اداری، فنی و غیره در سفارت روسیه در مولداوی به کار خود ادامه خواهند داد.

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این تصمیم در راستای اقدامات غیردوستانه مولداوی قابل توضیح است.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست‌های کیشینوف برای کاهش حضور کارکنان دیپلماتیک روسیه در این کشور گفت: طرف روسی علاقه دارد تا روابط خود را با مردم مولداوی که با ما دوست هستند، بر اساس اصل احترام متقابل و نیز عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر گسترش دهد در نتیجه تعداد فعلی کارکنان سفارت روسیه در مولداوی کاملاً موجه است.

زاخارووا یادآور شد که روسیه شاهد آن است که مولداوی در راستای کارزار ضد روسی غربی گام برمی دارد و مسیری را در پیش گرفته که در نهایت به نابودی روابط دو کشور خاتمه می یابد. دولت مولداوی با این کار نظرات شهروندان خود را که با روسیه دوست هستند نادیده می گیرد و اعتراض فزاینده ای را در میان مردم خود برمی انگیزد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا