بین الملل

۸۰ کشته و زخمی در حمله انتحاری گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

در حمله انتحاری گروه تروریستی «الشباب» در موگادیشو، ۲۰ نظامی ارتش سومالی کشته و دست‌کم ۶۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، به گفته مقامات سومالی، یک بمب گذار انتحاری گروه تروریستی الشباب به یک اردوگاه آموزشی در موگادیشو حمله کرد و حداقل ۲۰ سرباز را کشت.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، گروه تروریستی الشباب وابسته به سازمان القاعده مسئولیت حمله به آکادمی نظامی «گالی صیاد» در موگادیشو را بر عهده گرفت.

«محمد ابراهیم معلمو» نماینده پارلمان سومالی، گفت: بیش از ۲۰ نفر در حمله انتحاری گروه الشباب کشته شدند و قربانیان، مردان جوان عادی نبودند، بلکه سربازانی هستند که برای دفاع از کشور خود به مقابله با تروریست‌ها برخاستند.

این در حالی است که یکی دیگر از نمایندگان پارلمان سومالی شمار کشته‌ها را ۲۷ نظامی اعلام کرده است.

شاهدان محلی تأیید کردند که یک بمب گذار انتحاری وارد اردوگاهی شد که تیپ ۱۴ پیاده نظام در آن قرار بود دوره آموزشی جدیدی را آغاز کند و کمربند انفجاری را که به دست داشت منفجر کرد.

یکی از سربازان سومالیایی که در همان نزدیکی بودند، گفت: من در یک اردوگاه نزدیک بودم که انفجار رخ داد و ما به سرعت به محل حادثه رسیدیم، وحشتناک بود. تحقیقات همچنان ادامه دارد و ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد.

پارلمان سومالی با خانواده‌های نظامیان کشته شده در حمله روز دوشنبه ابراز همدردی کرد و این حادثه تروریستی را «فاجعه ملی» خواند.

گروه تروریستی الشباب وابسته به سازمان القاعده از سال ۲۰۰۷ با حملات خونین به دنبال سرنگونی دولت موگادیشو است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا