بین الملل

3 کشته در حمله پهپادی به شمال عراق


یک پرنده بدون سرنشین احتمالا ترکیه‌ای یک خودرو را در شمال عراق هدف حمله قرار داد که به دنبال آن، 3 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات منطقه کردستان عراق، عصر امروز (جمعه)، از حمله پهپادی به استان سلیمانیه عراق (شمال شرق) خبر دادند.

«هیمن ابراهیم» قائم مقام بخش «نالباریز» در شهرستان «بنجوین» از توابع استان سلیمانیه به شبکه «رووداو» گفت: «سه نفر در این حمله جان باخته‌اند. مشخص نیست که آیا مرد هستند یا زن چراکه نیروهای آسایش به علت سوختن بدنشان در آتش نتوانستند هویت آن‌ها را شناسایی کنند».

وی در ادامه تأیید کرد که این حمله توسط یک پرنده بدون‌ سرنشین انجام شده و به جاده‌‌ای که عملیات در آن انجام شده نیز خسارت وارد شده است.

سرویس مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق هنوز بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و مبدأ پرواز پهپاد را مشخص نکرده، با این حال، رسانه‌های عراقی این حمله را به ارتش ترکیه نسبت می‌دهند.

 

 

روز گذشته نیز دو پرنده بدون‌ سرنشین ترکیه‌ای در استان سلیمانیه نقاطی را هدف حمله قرار دادند که در پی آن، دو عضو «پ.ک.ک» کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) که در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراضات شفاهی و کتبی بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا