بین الملل

جان باختن ۳۸ غیرنظامی در حمله تروریست‌ها به شرق کنگو

مقامات محلی از حمله تروریست‌ها به روستاهای شرق کنگو و قتل عام غیرنظامیان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، در موج جدید حملات تروریستی در کنگو، چندین روستا در شرق این کشور هدف تروریست‌ها قرار گرفتند.

بر این اساس، ۲ مقام محلی و یک رهبر جامعه مدنی امروز (شنبه) اعلام کردند شورشیان تروریست با حمله به چند روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو دستکم ۳۸ نفر را به قتل رساندند. شورشیان موسوم به نیروهای دموکراتیک متحد در کانون این حمله قرار داشته‌اند.

مقامات محلی می‌گویند گروه‌های تروریستی هم پیمان داعش اکنون در شرق کنگو اقدام به ایجاد پایگاه کرده و با حملات دائمی، به تشدید بی ثباتی در این منطقه دامن زده‌اند. متأسفانه به دلیل حضور کم نیروهای امنیتی، تروریست‌ها به صورت آزادانه اقدام به قتل عام غیرنظامیان می‌کنند.

حملات تروریستی در کنگو به دلیل فقدان حکومت مرکزی قدرتمند به صورت دائمی رخ می‌دهد. در اوایل هفته جاری نیز حمله همین گروه تروریستی به روستای دیگری در کنگو ۱۶ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده بود.

گرچه امیدواری‌ها برای ایجاد ثبات در کنگو پس از پایان جنگ دوم این کشور در سال ۲۰۰۳ تقویت شد اما در نهایت به دلیل نبود ارتش قدرتمند که بتواند صلح و ثبات را در کشور مستقر کند، همچنان شرق کنگو شاهد بی ثباتی و ظهور گروه‌های تروریستی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا