بین الملل

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته


تحریم‌های آمریکا علیه پنج فرد و نهاد ایرانی، اعلام پیشنهاد جدید آتش‌بس توسط رئیس‌جمهوری آمریکا و استقبال حماس از طرح جدید آتش‌بس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است

به‌گزارش ایلنا،‌ دبیرکل سازمان ملل متحد از پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه که توسط رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام شد، استقبال کرد.

– معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره آزمایش اخیر موشک ماهواره‌بر پیونگ‌یانگ، گفت که چین و روسیه مانع رویکرد واحد این شورا در قبال کره‌شمالی شده و باعث کاهش امنیت می‌شود.

– جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای از طرح اعلام‌شده توسط رئیس‌جمهوری آمریکا برای آتش‌بس در غزه استقبال کرد.

– نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بنا به اذعان مقام‌های این رژیم و متحدانش تا کنون در جنگ غزه راه به جایی نبرده و هیچ دستاوردی نداشته است، گفت که جنگ تا زمانی که «توانایی حماس برای جنگ و حکومت از بین نرود»، پایان نخواهد یافت.

– دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از سکوت جامعه بین‌الملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت که نخست‌وزیر این رژیم با استفاده از این انفعال، به جنون و نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

-‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی درباره جنگ علیه غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده است که از طریق قطر به حماس ارسال شده است.

-‌ ایالات متحده تحریم‌هایی علیه پنج فرد و نهاد ایرانی به بهانه کمک به برنامه پهپادی این کشور اعمال کرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا