بین الملل

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته


ارائه قطعنامه‌ای ضدایرانی به شورای حکام توسط تروئیکای اروپا، تأیید کشته شدن چهار گروگان رژیم صهیونیستی و آتش‌سوزی گسترده در شمال سرزمین‌های اشغالی در پی حملات راکتی نیروهای حزب‌الله از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است

به‌گزارش ایلنا،‌ ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای در حمایت از طرح آتش‌بس که هفته گذشته توسط رئیس‌جمهوری این کشور اعلام شد، به شورای امنیت ارائه کرد.

– سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه ایران مبنی بر تداوم تماس میان تهران و واشنگتن از طریق عمان، گفت که «مذاکرات ما همیشه ادامه داشته و هیچ‌گاه متوقف نشده است».

– رئیس‌جمهوری آمریکا به امیر قطر گفت که اسرائیل آماده است تا پیشنهاد معامله گروگان که هفته گذشته ارائه شده بود را پیش ببرد و خواستار کمک دوحه برای جلب موافقت حماس با طرح جدید آتش‌بس شد.

– تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای ضدایرانی را به شورای حکام ارائه داده و در آن از آنچه «عدم همکاری ایران با آژانس» خوانده شده است، انتقاد کرده‌اند.

-گزارش‌ها حاکی از آتش‌سوزی گسترده در شمال سرزمین‌های اشغالی در پی حملات راکتی نیروهای حزب‌الله است.

– ارتش اسرائیل کشته شدن چهار گروگان دیگر خود را تأیید کرده و اعلام کرد که این مسأله را به خانواده آنها اطلاع داده است.

-‌ وزارت خارجه آمریکا ابراز اطمینان کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس را خواهد پذیرفت.

-‌ دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مصر، پس از استعفای کابینه در پی انتخاب مجدد وی برای سومین دوره، بار دیگر نخست‌وزیر را مأمور تشکیل کابینه کرد. 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا