سیاسی

توضیحات اسماعیلی در خصوص تعطیلی شنبه‌ها و ماجرای موافقت دفتر رهبری

توضیحات اسماعیلی در خصوص تعطیلی شنبه‌ها و ماجرای موافقت دفتر رهبری


رئیس کمیسیون اجتماعی توضیحاتی درباره تعطیلی شنبه‌ها ارائه داد و گفت: موضوع موافقت دفتر رهبری با این مساله را هم نه تائید و نه رد می‌کنم من هم به صورت مستقیم نگفتم که از دفتر رهبر معظم انقلاب در مورد این موضوع استعلام گرفتیم یا دفتر ایشان با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که قانون تعطیلی شنبه در صورت تایید شورای نگهبان از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری در ابتدای هفته مورد بحث قرار گرفت که در وهله اول کاهش ساعات کاری مطرح شد و رأی آورد، بدین صورت که ساعات کاری  از چهل و چهار ساعت بر اساس مصوبه کمیسیون به چهل ساعت در هفته رسید که در صحن رأی آورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بحث بعدی هم تعطیلی ۲ روز آخر هفته بود که پیشنهادات مختلفی درباره‌ آن مطرح شد؛ این‌که پنجشنبه باشد، یا دست دولت باشد یا روز شنبه تعطیل شود. مصوبه کمیسیون ما که کمیسیون تخصصی است این بود که جمعه تعطیلی رسمی و شنبه هم تعطیلی دستگاه های اجرایی باشد که رأی آورد و برای تائید به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

وی افزود: طبق آئین‌نامه، شورای نگهبان ۱۰ روز وقت دارد جواب دهد و معمولا در مورد مصوباتی که طولانی نیست و تبصره و ماده زیادی ندارد این شورا زودتر جواب می‌‌دهد و ما منتظر می‌شویم این شورا جواب دهد و بعد از اینکه شورای نگهبان تائید کرد، رئیس مجلس به آقای رئیس جمهور ابلاغ می‌کند که برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود. پیش‌بینی من این است اگر مشکل خاصی در شورای نگهبان پیش نیاید ظرف کمتر از ۲۰ روز می‌تواند این امر اجرایی شود.

اسماعیلی درخصوص اینکه مطرح می‌شود برای تعطیلی شنبه‌ها از دفتر مقام معظم رهبری استعلام گرفته شده است، گفت: من نه تائید و نه رد می‌کنم من هم به صورت مستقیم نگفتم که از دفتر رهبر معظم انقلاب در مورد این موضوع استعلام گرفتیم یا دفتر ایشان با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند. باتوجه به گزارشی که یکی از موافقین تعطیلی شنبه در صحن علنی داشتند به نقل از ایشان ما در مجلس شاهد بودیم که این بحث را داشتند و گفتند مراجع کتباً نامه دادند و ما هم اعلام کردیم ۳ مرجع موافقت کردند.

وی تاکید کرد: البته موافقت بدین معنا که منعی بر حرمت عدم تعطیلی شنبه ندارند نه این که موافق یا مخالف باشند و یا کار کارشناسی تخصصی کنند بلکه می‌گویند از نظر شرعی اگر شنبه تعطیل شود هیچ گونه اقدام حرامی انجام نشده است و بحث اول را اینگونه از دوستان شنیدیم.

اسماعیلی بیان کرد: مجلس به موضوع رأی داده است و تبدیل به قانون شده است. مجلس محل تضارب آرا است. نباید همدیگر را متهم و دوقطبی اقتصاد و ایدئولوژی را راه بیندازیم که کشور آسیب ببیند. بر اساس جلسات با اقتصاددانان و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه بیشتر به نفع معیشت مردم خواهد بود.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

اذعان تل آویو به حملات ویرانگر حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی از خسارات سنگینی خبر دادند که حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از خسارات سنگینی پرده برداشتند که حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی وارد کرده است.

رسانه های رژیم صهیونسیتی اذعان کردند: شمال همچنان شاهد خسارات سنگین است. در شهرک المطله بیش از ۱۴۰ منزل بر اثر موشکهای ضدزره حزب الله ویران شده است.

این منابع گزارش دادند: اوضاع در بقیه شهرکها در شمال در نزدیکی مرز لبنان به همین منوال است.

این در حالی است که ساعتی قبل سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد حداقل ۶۰ موشک از لبنان به سمت پایگاه هوایی میرون در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده که موجب وارد آمدن خساراتی به آن شده است.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

آگهی
بین الملل

لیبی هم به صف شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه پیوست

با گسترش حملات اسرائیل به رفح، لیبی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم تل‌آویو پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم در نامه‌ای خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.

پایگاه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد که دیوان بین‌المللی دادگستری می‌گوید لیبی با تنظیم «اعلانیه مشارکت» به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی نزد این دادگاه ملحق شده است.

این گزارش می‌افزاید که این اقدام به معنی آن است که لیبی «معتقد است که اقدامات اسرائیل ماهیتی نسل‌کشانه دارند و با هدف نابودی فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌شوند.»

گفتنی است که همزمان نیز با گسترش دامنه حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

آفریقای جنوبی پیشتر اعلام کرد: عملیات نظامی اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست و این حمله همچنین «شرایط جدیدی را به وجود می‌آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در غزه وارد می‌کند.»

آگهی
بین الملل

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای صدور«مخفیانه»حکم لاهه ضدسران تل‌آویو

مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نگرانند که دادگاه لاهه حکم بازداشت نخست‌وزیر، وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی این رژیم را این هفته صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا