بین الملل

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

بررسی مناظره میان رقبای انتخاباتی آمریکا و دلایل ناتوانی تل آویو برای حمله به خاک لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: درگیری‌های لفظی میان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رقیب وی در مناظره انتخاباتی آنها مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفته به طوری که تحلیلگران معتقدند مطالب مطرح شده در این مناظره و تلاش برای نشان دادن سرسپردگی هر چه بیشتر به رژیم صهیونیستی بیانگر افول قدرت آمریکا است.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه القدس العربی در خصوص مناظره ترامپ و بایدن نوشت: نکته عجیب در این مناظره این بود که ترامپ و بایدن به شدت بر سر اینکه خود را بیش از دیگری صهیونیست نشان دهند رقابت می‌کردند. این مناظره بیانگر میزان بدبختی، درماندگی و فضاحتی بود که طبقه سیاسی در آمریکا دچار آن شده‌اند؛ آمریکایی که خود را مدیر امور جهان می‌داند کارش به جایی رسیده که این ۲ رقیب انتخاباتی برای اعلام تأیید یک کابینه فاشیست و تندرو در تل آویو با یکدیگر مسابقه می‌دهند. آمریکایی‌ها برای رسیدن به قدرت باید نشان دهند که سرسپرده یک دولت خارجی هستند.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه رأی الیوم در خصوص جنگ جهانی سوم نوشت: آمریکا از سلاحی بسیار سهمگین‌تر از سلاح‌های جنگی علیه برخی کشورها استفاده می‌کند. محاصره و تحریم اقتصادی یک کشور و مجبور کردن دیگر کشورهای جهان برای اجرای این تحریم و مجازات ناقضان آن به مراتب بدتر از جنگ افروزی علیه آن کشور است. این در حالی است که چنین اقداماتی خارج از چارچوب‌های قانونی بین المللی و میان آمریکا و کشورهای غربی اتخاذ می‌شود.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص دلایل عدم حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نوشت: عملکرد صهیونیست‌ها در غزه چشم گیر نبوده و آنها نتوانسته‌اند حماس را از بین ببرند. اگر در این منطقه کوچک نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند چگونه می‌تواند در لبنان به آنها برسد؟ بعد از عملیات وعده صادق ایران، ضعف تل آویو آشکار شد. این رژیم نتوانست طی یک شب از خود دفاع کند و به کمک کشورهای غربی نیاز پیدا کرد. آمریکایی‌ها نیز دیگر به توان نظامی تل آویو به ویژه در برابر حزب الله اعتمادی ندارند. تهدیدات پی در پی مقامات صهیونیست علیه لبنان نشان دهنده ضعف این رژیم است و اگر تل آویو قصد حمله به لبنان را داشت بدون هشدار این کار را انجام می‌داد. شکاف‌های داخلی میان نهادهای نظامی و کابینه نتانیاهو نیز یکی دیگر از دلایل عدم حمله به لبنان خواهد بود.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: غزه تبدیل به یک روز نکبت دیگر نخواهد شد و کلید این ماجرا در دست مقاومت است. بمب‌های شواظ نیروهای مقاومت که به سمت جنگ افزارهای دشمن نشانه می‌روند کلیدهای پیروزی و بازگشت هستند.

با وجود شهادت بی گناهان در غزه و سوختن خانه‌ها و زمین‌ها اما این کلیدها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند؛ رؤیایی که با شهادت صاحب آن از بین نمی‌رود. چیزی که صهیونیست‌ها بیش از هر مسأله دیگری از آن وحشت دارند کودکان فلسطینی هستند چرا که آنها کلیدهای بازگشت به خانه‌ها را با خود حمل می‌کنند.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عربستان نوشت: تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ حاجی یمنی، کشور را به سمت عربستان ترک کرده‌اند و قرار بود آنها بعد از برگزاری مناسک حج از همان مسیری که رفتند بازگردند. اما اینک عربستان اعلام کرده که حجاج را به جای صنعاء در فرودگاه عدن پیاده می‌کند. این در حالی است که عدن یک منطقه ناامن بوده و بسیاری از حجاج به دلیل کهولت سن نمی‌توانند از آنجا خود را به صنعاء برسانند. حاجیان یمنی با این اقدام عربستان مخالفت کرده و سوار هواپیماها نشده‌اند و هنوز در این کشور گرفتار هستند.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه المراقب العراقی به نقل از سرکنسول ایران در بصره نوشت: سیاست ایران در خصوص حمایت از مقاومت در عراق و منطقه هرگز با انتخاب رئیس جمهور جدید تغییر نخواهد کرد.

وی بیان کرد که سیاست‌های کلی ایران در قبال جهان و کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه ثابت است. تهران با تمام کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی تماس و همکاری دارد و هر دولتی که در ایران سر کار آید این سیاست‌ها را دنبال می‌کند.

آمریکای درمانده و یک مناظره «افتضاح»

روزنامه العربی الجدید در خصوص پروژه صهیونیست‌ها نوشت: رژیم صهیونیستی در مرحله کنونی در شرایطی به سر می‌برد که با اوضاع قبل از عملیات طوفان الاقصی بسیار متفاوت است. سران این رژیم قبل از عملیات، معتقد بودند که به تحقق رؤیای خود در خصوص خاورمیانه جدید با حاکمیت رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده‌اند. افزایش تعداد کشورهای عربی که به دنبال عادی سازی روابط با تل آویو بودند در تأیید این تفکر دخیل بود اما این روزها به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نه تنها افسانه شکست ناپذیری ارتش خود را از دست داده بلکه دیگر به تحقق رؤیای خود نزدیک نیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا