بین الملل

فراخوان حماس و جهاد اسلامی در دفاع از هتک حرمت مسجد الاقصی

همزمان با راهپیمایی تحریک‌آمیز«پرچم»درقدس اشغالی رخ داد؛

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به تعرض صهیونیست‌های افراطی علیه مسجد الاقصی واکنش نشان دادندو از تمام مسلمانان جهان خواست که برای دفاع از این مکان مقدس به پاخیزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی حماس و جنبش جهاد اسلامی هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های افراطی که امروز به مناسبت راهپیمایی روز ادعایی پرچم به آنجا رفتند را به شدت محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی و حماس و جهاد اسلامی فلسطین با محکوم کردن یورش صهیونیست‌های افراطی به مسجد مبارک الاقصی از تمام مسلمانان جهان خواستند که برای دفاع از این مکان مقدس به پاخیزند.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن هشدار نسبت به تداوم سیاست‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی، تاکید کرد که راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، تجاوزی به ملت فلسطین و مقدسات آن است.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که موافقت رژیم فاشیستی صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی توسط شهرک نشینان صهیونیست و حملات و تجاوزاتی که با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین صورت گرفت، بر زورگویی این رژیم فاشیستی و تلاش آن برای یهودی سازی مقدسات و بی احترامی به احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان است.

این جنبش ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به تداوم این سیاست‌های جنایتکارانه علیه مقدسات فلسطین و در رأس آنها مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد مقاومتی که در جریان نبرد طوفان الاقصی رشادت‌های متعددی را رقم زده است و رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن‌را در کرانه باختری تحت تعقیب قرار می‌دهد، راه ضربه زدن به این دشمن جنایتکار را پیدا خواهد کرد تا جلوی سرکشی‌های رهبران و شهرک نشینان تندرو را بگیرد.

فراخوان جهاد اسلامی در مقابله با هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌های تندرو

همچنین، در اقدامی هماهنگ، جهاد اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن یورش صهیونیست‌های تندرو به مسجد الاقصی اعلام کرد که سکوت کشورهای عربی موجب تشدید تجاوزات اشغالگران علیه مقدسات امت شده است.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که راهپیمایی تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان اشغالگر در قدس و بستن درهای مسجد الاقصی به روی مسلمانان تعدی آشکار به قبله نخست مسلمانان است.

این جنبش در بیانیه‌ای افزود که صهیونیست‌ها گمان می‌کنند با تعرض به مسجد الاقصی بخشی از تحقیر ارتش خود در غزه و کرانه باختری را جبران خواهند کرد.

جهاد اسلامی تصریح کرد که ملت فلسطین لحظه‌ای از دفاع از مقدسات خود دریغ نخواهد کرد و ما همه فلسطینیان را به مقابله با عربده‌کشی صهیونیست‌ها برای دفاع از عزت و کرامت امت فرامی‌خوانیم.

این جنبش همچنین سکوت کشورهای عربی در قبال تجاوزات به مسجد الاقصی که موجب گستاخ‌تر شدن صهیونیست‌ها و تعرض به مقدسات امت شده، را محکوم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا