بین الملل

رئیس سیا وارد قاهره شد

رئیس سیا وارد قاهره شد


دو مقام آمریکایی و یک منبع آگاه گفتند که رئیس سیا برای دور جدید مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌‌ها بین حماس و اسرائیل وارد قاهره شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌اس، دو مقام آمریکایی و یک منبع آگاه گفتند که «ویلیام برنز» رئیس سیا برای دور جدید مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌‌ها بین حماس و اسرائیل وارد قاهره شد.

مقام‌های اطلاعاتی مصر، در کنار مذاکره‌کنندگان ارشد قطری و آمریکایی، ماه‌ها است که به عنوان میانجی مذاکرات ایفای نقش می‌کنند. این مذاکرات طی هفته‌های اخیر در بحبوحه تهاجم زمینی اسرائیل به رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، فوریت جدیدی پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، ورود برنز نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان ممکن است به یک پنجره حساس نزدیک شوند که می‌تواند برای یک توافق بالقوه تعیین‌کننده باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا انتظار می‌رود مذاکره کنندگانی از اسرائیل و قطر مانند دورهای قبلی به برنز در قاهره بپیوندند یا خیر.

یکی از افرادی که از وضعیت مذاکرات مطلع است، گفت: «برخی پیشرفت‌ها» حاصل شده است، اما طرف‌ها همچنان در حالت انتظار به سر می‌برند.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا