بین الملل

کوبا هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی پیوست

دولت کوبا اعلام کرد که این کشور در راستای اصول بنیادین خود در دفاع از مردم فلسطین تصمیم گرفته به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به علت نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه کوبا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته تا به شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه  جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بپیوندند.

در این بیانیه آمده است که ««دولت جمهوری کوبا بر اساس تعهد محکم و دائمی برای حمایت و مشارکت حداکثری در تلاش‌های مشروع بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، تصمیم گرفته است در دادخواست جمهوری آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری شرکت کند.

در ژانویه سال جاری میلادی نیز شیلی به همراه مکزیک با طرح دادخواستی به دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار تحقیق درباره «جنایات جنگی» اشغالگران در نوار غزه شدند.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.

از هفتم اکتبر تاکنون رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کند که بر اثر آن علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده بیش از ۳۷ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار تن زخمی شده و حدود ۱۰ هزار فلسطینی دیگر همچنان مفقود هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا