بین الملل

وزیر خارجه سابق آلمان از صدراعظم خواست با طالبان مذاکره کند

وزیر خارجه سابق آلمان از صدراعظم کشورش درخواست کرد تا پیرامون مهاجران افغانستانی این کشور با طالبان مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، پس از حمله یک مهاجر در شهر مانهایم آلمان که به کشته‌ شدن یک مامور پلیس انجامید، درخواست‌ ها برای اخراج پناهجویان مجرم از آلمان بیشتر شده است.

زیگمار گابریل، رئیس سابق حزب سوسیال دمکرات آلمان و وزیر امور خارجه پیشین این کشور در مقاله‌ ای در «بیلد ام زونتاگ» در این خصوص نوشت: دولت باید تلاش کند تا با خود طالبان مذاکره کند تا اخراج به افغانستان از نظر قانونی الزام‌ آور شود.

وزیر امور خارجه پیشین این کشور در ادامه ادعا کرد که آلمان باید از کابل ضمانت‌ های قابل راستی‌ آزمایی بخواهد مبنی بر اینکه اخراج‌ شدگان شکنجه یا کشته نخواهند شد!

زیگمار گابریل، همچنین گفت: دولت آلمان باید از نظر اقتصادی به ولایت‌ های پذیرای افغان‌ هایی که واجد شرایط اقامت در آلمان نیستند، کمک مالی کند.

۱۱ خرداد ماه در جریان تظاهرات راست‌های افراطی در شهر مانهایم، یک فرد که با چاقو به چند نفر حمله و آنها را زخمی کرده بود، هدف شلیک نیروهای پلیس آلمان قرار گرفت.

این حادثه در جنوب غربی این شهر رخ داد. پلیس مانهایم در بیانیه‌ای استفاده از اسلحه گرم در این حادثه را تایید کرده بود.

روزنامه بیلد آلمان نیز تصاویر ویدئویی را منتشر کرده بود که در آن ضارب یک افسر پلیس را از ناحیه گردن هدف ضربات مکرر چاقو قرار داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا