سیاسی

وزیر کشور آخرین وضعیت بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد

وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر آخرین وضعیت بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به سانحه هوایی برای بالگرد حامل رییس‌جمهور اظهار کرد: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند.

وی افزود: به دلیل وضعیت آب و هوا و مه، بالگرد حامل رییس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

در حال تکمیل…

آگهی
بین الملل

ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ

عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در ۲۲۴ امین روز جنگ نسل کشی علیه نوار غزه در دفاع از ساکنان آن طی چندین عملیات مهم ضرباتی دردناکی به دشمن صهیونیستی وارد آورد.

عملیات‌های در این روز عبارتند از:

۱ حمله خمپاره‌ای به نیروهای دشمن صهیونیستی مستقر در داخل گذرگاه رفح در جنوب شرقی شهر رفح

۲ قطع خطوط امداد دشمن در شرق جبالیا

گردان‌های شهید عزالدین قسام طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدانش با هدف قرار دادن یک نفربر با راکت یاسین ۱۰۵ و حمله سنگین به نظامیان صهیونیست با تیربار BKC، آن‌ها را به قتل رسانده و یا زخمی کردند.

قسام همچنین تاکید کرد که در نتیجه این عملیات، خطوط امداد دشمن قطع و دشمن مجبور شد چند بار این خطوط را تغییر دهد.

۳ عملیات نفوذ قسام به پشت خطوط دشمن

گردان‌های قسام طی بیانیه جدیدی از نفوذ مجاهدانش به پشت خطوط دشمن در شرق اردوگاه جبالیا خبر داد.

این مجاهدان پس از نفوذ به این نقطه یک دستگاه تانک را که یک نظامی اسرائیلی بر روی آن قرار داشت، و همچنین یک نفربر را با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

قسام همچنین تاکید کرد که با عملیات بمبگذاری از قبل، نیروهایش دهانه یک تونل را زیر یک دستگاه نفر منفجر کردند.

۴ گردان‌های شهید عزالدین قسام طی بیانیه دیگری اعلام کر که یک نیروی کماندویی صهیونیستی را در منزلی در شرق جبالیا با خمپاره TBG هدف قرار داده است.

۵ یک مجاهد تک تیرانداز قسامی توانست یک تک تیرانداز صهیونیستیی را در شرق شهر جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دهد و گلوله به او اصابت کرد.

۶ گردان‌های قسام مقر فرماندهی و کنترل ارتش دشمن در شرق جبالیا را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داد.

۷ قسام همچنین در عملیات مشترکی نیز با گردان‌های شهدای الاقصی، مقر فرماندهی اشغالگران در محور نتساریم در جنوب شهر غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات خانواده‌های نظامیان و سربازان ارتش اسرائیل علیه ادامه جنگ غزه خبر داد.

به نظر می‌رسد که خانواده‌های سربازان و نظامیان بسیار نگران سرنوشت سربازان در جنگ غزه هستند، چون مادر یک سرباز گفته است: «خانواده های بیش از هزار سرباز متوجه شدند که فرزندانشان بدون هیچ برنامه‌ای صرفاً در حال قربانی شدن هستند.»

یک معترض نیز در این راهپیمایی گفت: «متوجه شدیم که هیچ استراتژی، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و سربازان در حال از دست دادن اعتماد به فرماندهان هستند.»

گفته شده است که خانواده‌های سربازان خواستار پایان دادن به جنگ غزه شدند و خطاب به هالیوی، وزیر جنگ گفتند که عملیات رفح تله مرگ برای فرزندانشان است.

ساعاتی پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی از نظامیان خود در درگیری‌های شمال غزه خبر داد. بر اساس این گزارش، نظامی مذکور از عناصر یگان ویژه چتربازان رژیم صهیونیستی بوده که در شمال غزه مستقر بوده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز به نقل از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در جبالیا اعلام کرد که ارتش این رژیم با مقاومت سرسختانه‌ای مواجه شده و درگیری‌های جبالیا، شدیدترین درگیری‌ها از ۷ اکتبر تاکنون است.

در همین رابطه گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد که این گردان‌ها در عملیات مشترک با گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شهرک صهیونیستی سدیروت را با موشک‌های ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار دادند.

این گردان‌ها همچنین از حمله موشکی به مراکز فرماندهی و کنترل دشمن صهیونیستی در شرق رفح خبر داده و تاکید کردند که در این حمله تعدادی از نیروهای دشمن مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند.

آگهی
شهرستان ها

آتش سوزی در جنگل‌های کرخه مهار شد

کرخه- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، وسعت آتش سوزی در جنگل‌های مناطق حفاظت‌شده پارک ملی کرخه را ۳۵ هکتار اعلام کرد و گفت: این آتش سوزی مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود میرشکار با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده پارک ملی کرخه بیان کرد: با تلاش محیط‌بانان پارک ملی کرخه، آتش سوزی در منطقه مهار شد و تحت کنترل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وسعت آتش‌سوزی در منطقه ۳۵ هکتار بوده است، افزود: با توجه به فصل جوجه‌آوری پرندگان در منطقه، در این آتش‌سوزی آسیب زیادی به آشیانه پرندگان وارد شد و علاوه بر پرندگان به سایر حیوانات جنگل نیز آسیب وارد شده است. بیشتر گونه‌های گیاهی آسیب‌دیده از این حریق، درختان پده و گز بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان داده که عامل انسانی در ایجاد این حریق نقش داشته است.

وی با بیان اینکه مهار این آتش‌سوزی حدود ۷ ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: در تماس تلفنی با فرماندار کرخه خواستار مشارکت دیگر دستگاه‌های این شهرستان در مهار این گونه حریق‌ها در منطقه شدیم.

آگهی
بین الملل

طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد

طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مشکلی که بر سر پاکسازی مزارع خشخاش در بدخشان رخ داده بود، حل وفصل شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مشکلی که بر سر پاکسازی زمین‌های زیر کشت خشخاش در بدخشان حل‌وفصل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد هیئت تعیین شده طالبان در «فیض‌آباد» با متنفذین و علما بدخشان جلسه داشت که در آن بزرگان و نمایندگان شهرستان‌های «درایم» و «ارگو» نیز حضور داشتند.

به گفته مجاهد، در این دیدار وعده داده شد که مردم بدخشان از روند محو کشت خشخاش حمایت کنند و هیچ مانعی در این روند ایجاد نکنند.

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد کسانی‌که در اعتراض‌های چند روز قبل متضرر شده بودند، به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

اوایل هفته جاری در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

انتهای پیام/.

آگهی
بین الملل

ادامه سرگردانی و اعتراض‌های پناهجویان افغان در اندونزی

پناهجویان افغان مقیم اندونزی نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله خود در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از پناهجویان افغان برای چندمین بار در شهر «ماکاسار» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله خود در مقابل دفتر سازمان ملل در اندونزی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در یک سال گذشته، این چندمین تحصن اعتراض آمیز پناهجویان افغان در اندونزی برای رفع سرگردانی و بلاتکلیفی درخواست پناهندگی آنان به استرالیا است.

بیش از یک دهه است که این گروه از پناهجویان افغانستان به امید زندگی بهتر در استرالیا خانه خود را ترک کردند و به اندونزی رفته‌اند؛ اما به دلیل قوانین سختگیرانه استرالیا، آنها از رسیدن به این کشور بازمانده‌اند.

برخی از این پناهجویان پلیس اندونزی را به برخورد خشونت‌آمیز با معترضان متهم کرده‌اند.

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور امکانپذیر نیست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک کابل تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای از جمله کاسا یکهزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد بدون حضور افغانستان عملی شدن این پروژه‌ها غیرممکن است.

عبدالکبیر در ادامه از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا با توجه به تأمین امنیت سراسری در افغانستان، به این کشور آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان آبادی افغانستان را مسئولیت افغان‌ها دانست و گفت: امارت اسلامی تلاش می‌کند با استفاده از توان افغان‌های متخصص، زمینه استخراج معادن را مساعد سازد تا از یک طرف فرصت‌های شغلی به‌وجود آید و از سوی دیگر منابع مالی بخاطر تطبیق پروژه‌های بزرگ فراهم گردد.

عبدالکبیر پیش از این نیز گفته بود حکومت کنونی افغانستان بر گسترش روابط مثبت با کشورهای تاکید دارد.

انتهای پیام/.

آگهی
شهرستان ها

سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد

بجنورد_ فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح امنیت محله‌محور پلیس و در پی اعلام چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت در سطح شهرستان اسفراین موضوع به صورت ویژه در دستورکارماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار در حین تخریب و سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی شدند، افزود: ماموران بلافاصله متهم را به همراه سیم سوخته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، عنوان کرد: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد

آگهی
ورزش

گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد

به بازیکنانم گفتم باورتان می‌شود به جام جهانی رفتیم؟

گپی خواندنی را با مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی‌ تبار تیم‌ملی فوتسال افغانستان داشته‌ایم و دستاوردهای او را زیر ذره بین برده‌ایم. این که او چه تاثیر عمیقی بر ورزش افغانستان گذاشته…

به گزارش ورزش سه، برای آن که دریبایم او چه دستاورد‌هایی را برای ورزش افغانستان به ارمغان آورده، کافیست به خوشحالی بی‌حدوحصر مردم این کشور در مرز و بوم خود و خیلی‌های دیگر از آن‌ها در ایران و گیتی پهناور خیره شویم که چگونه سرمست صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی هستند. سه سال از ورودش به فوتسال افغانستان سپری شده. او وارد شده و قواعد فوتسال آسیا را به هم ریخته. از یک سو ناقوس‌ها را برای پایان انحصار فوتسال ایران در آسیا به صدا در آورد و در سوی دیگر ثروتمندان با مربیان بزرگ و نامی را پشت‌سر گذاشت. آندرو پالازا مربی سابق بارسلونا و عربستان را و همچنین ویتنام با دیگو جوستوزی مربی قهرمان جهان را پشت خود دید. آن‌ها در حسرت راهیابی به جام جهانی آه می‌کشیدند و مرتضایی با شاگردانش آواز می‌خواندند.

مجید مرتضایی، رویکرد بازیکن یابی را متحول ساخت و علم نوین فوتسال را به بازیکنان افغانستان گره زد. در عین حال او بود که بازیکنان افغانستانی با استعداد را کشف و روانه میدان کرد. او بود که کشور همسایه را برای اولین بار راهی جام ملت‌های آسیا کرد و در نخستین دوره حضورشان با بلندپروازی و جاه‌طلبی، با غیرممکن را ممکن کردن، به رویاهای جام جهانی تحقق بخشید.

گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد

خبرنگار ورزش سه به سراغ مربی تاریخ‌ساز رفته و گفت‌وگویی خواندنی را با او داشته است. مردی که خیلی از تابو ها را در ورزش افغانستان خُرد کرده و تاثیر عمیقی را بر ورزش این کشور گذاشته است.

در ادامه مصاحبه با مجید مرتضایی را خواهید خواند؛

*آقای مرتضایی، اولین‌ها حسی دارد وصف نشدنی. از حال‌وروز خودتان و بازیکنان افغانستان پس از صعود به جام جهانی بگویید؛

شاید سه ماه پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا به بازیکنان و مردان جنگجویم می‌گفتم که ما به جام جهانی صعود خواهیم کرد، کمتر باور نمی‌کردند. اما هر چه جلوتر می‌رفتیم، بارقه‌های نور امید را زنده می‌کردیم و این باور در درونشان و پوست و استخوان آن‌ها حس می‌شد. خوشبختانه و بسیار خوشحالم به عنوان یک ایرانی موجب شادی یک ملت شدیم و آن‌ها به یکی از آرزوهای خود دست پیدا کردند و شایستگی آن را هم داشتند.

* با این صعود، شما و بازیکنان افغانستان، مردم این کشور را در سراسر جهان به وجد آوردید. این روزها باور کردنی هست؟

برای بنده، این حجم از شادی پیرامون صعود به جام جهانی جالب و غیر قابل وصف بود. بی‌شک تماشای چنین صحنه‌های زیبایی بغض را به همراه خواهد داشت. هم برای من و هم تمامی اعضای تیم ملی افغانستان. بازی که تمام شده بود با ذوق به بازیکنان گفتم، باورتان می‌شود که رفتیم جام جهانی؟

2016620

*بلندپروازی و جاه‌طلبی افغانستان در جام جهانی ادامه خواهد داشت؟

آن چیزی که بنده دائما از بازیکنانم خواسته‌ام، زیاده‌خواهی و سیر نشدن از پیروزی هستش و همیشه باید به موفقیت چنگ بزنند. شک نکنید نگاه ما به جام جهانی، صعود از مرحله گروهی هستش. ما در آسیا نشان داده‌ایم که از قدرت و پتانسیل خوبی برخورداریم. امیدوارم با تلاش‌های بی‌وقفه اعضای خانواده تیم ملی افغانستان با یک شگفتی‌ در جام جهانی تاریخ‌سازی کنیم

* پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا و حضور در میادین مسابقات، قهرمانی را تصور می‌کردید؟

حقیقتا با حضور تیم ملی فوتسال ایران به قهرمانی فکر نمی‌کردیم. اما اگر مسیر ما به ایران در مراحل گروهی نمی‌خورد و در مراحل حذفی بدشانس نبودیم و البته با دقت‌تر عمل می‌کردیم، بنا به ضعف برخی از تیم‌های بزرگ قاره، قاطعانه می‌گویم که می‌توانستیم یک پای فینال باشیم.

2016621

*دلایل شکست تیم ملی افغانستان به رغم نمایش بسیار خوب، برابر ایران چه بود ؟

تیم ملی ایران، تیم قدرتمندی است. شاید اگر بازیکنانم با ترس کمتری مقابل تیم ملی ایران به میدان می‌رفتند به مراتب نمایش بهتری را از خود نشان می‌دادند. جالب است بدانید که توانایی‌های فردی بازیکنان افغانستان با کمی تفاوت شبیه به همتایان خود در ایران بازی می‌کردند. به هر حال، بازی برابر ایران بسیار سخت و فشرده است. ما این موضوع را می‌دانستیم.

*قرارداد شما، با تیم ملی افغانستان تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟

بنده با تیم ملی فوتسال افغانستان تا پایان سال 2024 قرارداد دارم و پس از آن باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

مطیعی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات دوومیدانی ندارد

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی روی انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: من کارم را از تاریخ 27 اسفند در فدراسیون آغاز کردم. بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. همچنین سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. ما در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم. همچنین هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویدادها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که من هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده است. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

وی ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی گفت: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

حمایت معترضان پاکستانی از عدم اخراج اجباری پناهجویان افغان

ساکنان مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در گردهمایی اعتراضی خواستار لغو ممنوعیت تردد با افغانستان و اخراج اجباری پناهجویان از این کشور شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مردم در بلوچستان پاکستان با هدف لغو ممنوعیت تردد و حمایت از پناهجویان افغان گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

معترضان که بیشتر از مناطق «مسلم‌باغ»، «لورلایی» و «قلعه سیف‌الله» در ایالت بلوچستان هستند، پشتیبانی خود را از جنبش اعتراضی «چمن» اعلام کردند و هشدار دادند اگر به خواسته‌هایشان رسیدگی نشود، اعتراض‌های گسترده‌‌تری را  آغاز خواهند کرد.

«عارف خان کاکر» برگزارکننده راهپیمایی اعتراضی در بلوچستان در این گردهمایی گفت: خواست ما از پاکستان این است که روند اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کند.

«صادق خان» سخنگوی جنبش اعتراضی چمن نیز اظهار داشت: اگر اسلام‌آباد و کابل خواستار آبادی کویته و قندهار هستند و می‌خواهند که روابط خوب با افغانستان داشته باشند، این از طریق صلح و امنیت امکانپذیر است.

پاکستان اخیراً علاوه بر ممنوعیت تردد بین مناطق قبایلی در دو سوی مرز مورد مناقشه «دیورند»، روند اخراج پناهجویان افغان را نیز آغاز کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، در این روند قرار است پناهجویان دارای کارت «پی.او.آر» افغانستان که شمار آنها حدود 850 هزار نفر می‌رسد، از پاکستان اخراج شوند.

انتهای پیام/.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا