بین الملل

برگزاری نشست تبیین نامه امام خامنه‌ای به جوانان آمریکایی در لبنان

نشست تبیین نامه امام خامنه‌ای به جوانان آمریکا با حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی و دانشجویان لبنانی در شهر النبطیة برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه‌های دانشجویی و مراکز فرهنگی در منطقه الغبیری بیروت با برپایی همایشی با عنوان «سند جهانی مقاومت» به بررسی نامه امام خامنه‌ای به جوانان دانشگاهی در آمریکا پرداختند.

این نشست با قرائت نامه امام خامنه‌ای آغاز شد و در ادامه شیخ حسین زین الدین و محمد حسن سویدان کارشناس روابط بین‌الملل به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص ابعاد روانی و فرهنگی و انسانی و فطری و سیاسی این نامه پرداختند. نشست مذکور با مشارکت کمیل باقرزاده مشاور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و معن الخلیل شهردار الغبیری و با حضور روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌ها برگزار شد.

شیخ زین الدین در این نشست تاکید کرد که امام خامنه‌ای معتقد است که نوری که انسان را به مسیر حق رهنمون می‌کند، به صورت تدریجی در حال افزایش است. وی ابراز داشت که این نامه گامی رو به جلو بود و نشان داد که حضرت آقا به فریادهای دانشجویان گوش داده و شرایط محیطی مخاطبان این نامه را به خوبی می‌شناسد و ادبیات آن کاملا مطابق با ادبیات دانشجویان آمریکایی تهیه شده است.

وی ادامه داد که امام خامنه‌ای در این نامه از اشتراک در خاستگاه‌های مطالبات دانشجویان متحصن آمریکایی با مبانی و ارزش‌های شکل گرفته در جبهه مقاومت خبر داده و تاکید کردند که این موضوع ابعاد فطری دارد و گویا ایشان در نامه خود ابراز داشتند که چیزی که شما را به اعتراض و تظاهرات تشویق کرده، همان چیزی است که اشخاصی شبیه شما را در مناطقی دوردست از شما تشویق به فعالیت کرده و هر دوی این طرف ها در دیدگاه‌ها و روند فعالیت‌های خود مشترک هستند.

شیخ زین الدین در این سخنان ابراز داشت که مسئولیت مقاومت عربی این است که در انتقال مضمون این نامه به جهان نقش واسطه را ایفا کند.

سویدان نیز در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد که جنگ در اوکراین به دانشجویان آمریکایی نشان داد که تفاوت اساسی در مطالب منتشر شده از رسانه‌های این کشور و واقعیت‌های موجود وجود دارد. وی ادامه داد که در ادامه جنگ غزه شکل گرفت و این حقیقت آشکار در مورد دروغ پردازی‌های مفتضحانه و نفاق تبلیغاتی و رسانه‌ای موجود در آمریکا بیش از پیش روشن شد.

وی به تاثیرات نامه امام خامنه‌ای در میان نخبگان سیاسی غرب اشاره و تاکید کرد که تمامی تلاش‌های رسمی غرب برای جلوگیری از انتشار این پیام در میان جوانان آمریکا با شکست مواجه شده است، چرا که زمانبندی انتشار این نامه هیچ شکی برای کسی باقی نگذاشت که در اعتبار و درست بودن آن تردید داشته باشد.

سویدان به استفاده از اصطلاح مقاومت در این نامه اشاره و تاکید کرد که این اقدام با هدف مقابله با تلاش غرب برای خدشه‌دار کردن این اصطلاح و مقارن دانستن آن با تروریسم صورت گرفت، لذا امام خامنه‌ای به دانشجویان آمریکایی اعلام کرد که مقاومت که رسانه‌های آمریکا و سیاستمداران این کشور به دنبال تخریب آن هستند، همان کاری است که شما الان انجام می‌دهید و ما از چند سال پیش آن را آغاز کرده‌ایم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا