بین الملل

مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی در نزدیک مرز روسیه را صادر کردم

بایدن:

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی از سوی اوکراین در مناطق نزدیک به مرز این کشور و روسیه را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «ای بی سی» از صدور مجوز استفاده از تسلیحات ساخت این کشور در مناطق نزدیک به مرز روسیه از سوی اوکراین خبر داد.

بادین در گفت‌وگو با ای بی سی گفت: ما مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی را در مناطق نزدیک به مرز روسیه و اوکراین را برای حمله به اهدافی مشخص صادر کرده‌ایم.

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه افزود: ما به اوکراین اجازه داده‌ایم فقط در مناطق نزدیک به مرز روسیه از تسلیحات ما علیه این کشور استفاده کند.

بایدن ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم حملاتی که با استفاده از تسلیحات ما انجام می‌شود در فاصله ۲۰۰ مایلی از مرز و داخل خاک روسیه صورت بگیرد. همچنین ما اجازه نمی‌دهیم مسکو یا کرملین با تسلیحات آمریکایی هدف قرار بگیرد.

این در حالی است که کمی پیش‌تر «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد که این کشور می‌تواند دشمنان آمریکا را به سلاح‌های مختلف مجهز کند همان کاری که آمریکا با اوکراین انجام داد.

وی در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: اجازه دهید آمریکا و همپیمانانش از سلاح‌های روسی در دست طرف‌های سوم تأثیر مستقیم ببرند.

مدودف تصریح کرد: این مسأله ممکن است برای هر کسی که آمریکا آن را دشمن خود می‌داند صرف نظر از تفکرات سیاسی، اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: اگر آمریکا دشمن آنها است پس آنها دوستان ما هستند. اجازه دهید تأسیسات حساس کشورهایی که به اوکراین سلاح داده‌اند در آتش جهنم بسوزد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا