بین الملل

برگزاری دور جدید نشست ایران و آمریکا در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس

برگزاری دور جدید نشست ایران و آمریکا در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس


روزنامه الجریده کویت مدعی شد که ایران و آمریکا اخیرا نشست جدیدی را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع بلندپایه در شورای عالی امنیت ملی ایران مدعی شد که آمریکا و ایران چهارشنبه هفته گذشته دور جدیدی از نشست‌های امنیتی غیرمستقیم را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار و طی آن درباره راه‌های کاهش تنش‌ در منطقه و حمایت تهران از آتش بس در غزه در قبال احیای توافق نانوشته‌ای که پیش از این بین تهران و واشنگتن درباره توافق هسته‌ای حاصل شده بود، گفت و گو کردند. 

طبق ادعای این گزارش، منبع مذکور گفت که نشست روز چهارشنبه به ارائه خواسته‌های هر یک از طرفین اختصاص داشته و هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است. صرفا هر یک از طرفین خواسته‌های طرف مقابل را بررسی و در نشست آتی در مکانی که بعدا بر سر آن توافق می‌شود، پاسخ خواهند داد. 

وی همچنین اعلام کرده است: «طرف آمریکایی به هیئت ایرانی شرکت‌کننده پیشنهاد کرده است تا به توافق قبلی که در سلطان‌نشین عمان حاصل شده بود، بازگردد، توافقی که به اجرای مفاد همان توافق هسته‌ای قبل بدون اعلام بازگشت به آن تاکید دارد، یعنی تهران باید متعهد به توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد و رعایت مفاد مندرج در توافق سال ۲۰۱۵ شود و در مقابل، برخی تحریم‌ها علیه این کشور بدون اعلام رسمی تعلیق می‌شود».

این منبع در ادامه افزود: «طرف آمریکایی از تهران خواسته است تا متحدان خود را برای توقف تنش به ویژه در دریای سرخ تحت فشار قرار دهد و از فرمول مصر برای آتش‌بس در غزه و پروژه آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان حمایت کند».

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا