بین الملل

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رییس جمهور کنگو کرد

امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران استوار نامه خود را به آنتوان فلیکس تشیسکدی شلومبو رییس جمهوری دموکراتیک کنگو تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه استوار نامه خود را به آنتوان فلیکس تشیسکدی شلومبو، رییس جمهوری دموکراتیک کنگو تحویل داد.

در این مراسم که با تشریفات خاص و پخش سرود ملی کشورمان همراه بود، سفیر کشورمان با اشاره به روابط پنجاه ساله دو کشور موضوع گشایش سفارتخانه کنگو در تهران را از رییس جمهور کنگو خواستار شد و با توجه به سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی  و حمایت از مردم آفریقا  تاکید نمود تمام کوشش و تلاش خود را برای بسط همکاری های دو کشور صرف نماید. 

رییس جمهور کنگو نیز با اشاره با نقش استعمار در کنگو تصریح کرد کنگو نه در بلوک شرق است نه در بلوک غرب بلکه آماده است با تمام کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید.

وی از پیشنهاد سفیر کشورمان به منظور تشکیل کمیته سیاسی دو کشور در آینده نزدیک استقبال نمود و از وزیر امور خارجه کنگو خواست همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا