بین الملل

کرملین: سخنان «ماکرون» بسیار تحریک‌آمیز و تنش‌زا است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنان «ماکرون» بسیار تحریک‌آمیز و تنش‌زا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: روسیه اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره سطح و میزان کمک های نظامی به اوکراین را بسیار تحریک آمیز و تشدید کننده تنش ها می داند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی کرملین در این خصوص آمده است: سخنان ماکرون نشانگر حمایت مطلق از کی یف و آمادگی فرانسه برای مشارکت مستقیم در درگیری نظامی (با مسکو) است.

بیانیه کرملین می افزاید: حضور پوتین در اجلاس سران گروه- ۲۰ در برزیل در دستور کار قرار دارد؛ اما هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است…. مسکو از علاقه مندی همه کشورها برای مشارکت در سازمان همکاری شانگهای استقبال می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پوتین و اردوغان (رؤسای جمهور روسیه و ترکیه) به محض ایجاد فرصت مقتضی، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کرملین تصریح کرد: نشست اوکراین در سوئیس یک رویداد پوچ و بی پایه و اساس خواهد بود.

گفتنی است سوئیس قرار است در اجلاسی دو روزه (۱۵ و ۱۶ ژوئن -۲۶ و۲۷ خرداد) در شهر «لوسرن» میزبان سران کشورهای اروپایی باشد. سفیر مسکو در سوئیس در ماه آوریل گفت که روسیه به این اجلاس دعوت نشده است و حتی اگر دعوت هم می‌شد، در آن شرکت نمی‌کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا