بین الملل

لاپید: گانتز باید امشب خروج از ائتلاف دولتی را اعلام کند

یائیر لاپید رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنی گانتز وزیر کابینه جنگ باید در سخنرانی امشب خروج از بدترین ائتلاف دولتی تاریخ اسرائیل را اعلام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لاپید امروز شنبه بیان کرد که گانتز باید اعلام کند که در خیانت به اسرا، آواره شدن صهیونیست‌ها در شمال، نابودی اقتصاد و طبه متوسط جامعه شریک نخواهد بود.

او همچنین تاکید کرد که گانتز باید اعلام کند به ماندن نتانیاهو در قدرت کمک نمی‌کند و از این دولت خارج خواهد شد و خواستار برگزاری انتخابات می‌شود.

گانتز اسرائیلی‌ها را به تظاهرات در خیابان کاپلان در تل آویو دعوت کرد و گفت خود نیز در این تظاهرات شرکت می‌کند و باید الان یک تغییر در اسرائیل اتفاق بیفتد.

منابع عبری زبان اعلام کردند بنی گانتز ساعت 20:30 شامگاه امشب کنفرانس خبری مهمی برگزار خواهد کرد. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سخنرانی امشب گانتز حاوی یک بیانیه سیاسی مهم خواهد بود.

این شبکه عنوان کرد که گانتز استعفای خود را اعلام نخواهد کرد اما پیام مفصلی در رابطه با آنچه نتانیاهو باید در مرحله آتی انجام دهد، بیان خواهد کرد.

همچنین برخی منابع نیز تاکید کردند که کنفرانس خبری گانتز در کریا (مقر وزارت جنگ) برگزار نخواهد شد بلکه قرار است در «کفار همکابیا» برگزار شود و این یعنی اینکه این اظهارات حتی اگر هم در مورد جنگ باشد، اظهاراتی سیاسی خواهد بود.

از سوی دیگر، باراک راوید خبرنگار پایگاه خبری والا نیز تاکید کرد که وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه امروز سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود اولتیماتومی به نتانیاهو درباره استراتژی جنگ غزه بدهد اما همانند بسیاری از موارد قبلی، سخنرانی و لحن گانتز به اندازه حرف‌های واقعی او مهم خواهد بود.

شبکه عبری زبان کان نیز بیان کرد که گانتز در مورد ادامه جنگ بدون اهداف راهبردی هشدار خواهد داد.

در همین حال، برخی منابع نیز تاکید کردند که یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز قرار است ساعت 20:00 شامگاه امروز سخنرانی کند.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا