بین الملل

لاوروف:مربیان روس و کمک‌های نظامی بیشتری به بورکینافاسو می‌فرستیم

با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی؛

وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی در «واگادوگو» گفت: مربیان روس و کمک‌های نظامی بیشتری به بورکینافاسو می‌فرستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای خود از بورکینافاسو در سخنانی اعلام کرد: ارتباطات روسیه با بورکینافاسو در حوزه نظامی- فنی در حال توسعه است.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: روسیه قصد دارد برای تقویت توان دفاعی بورکینافاسو به این کشور محصولات نظامی بیشتری ارسال کند. معاون وزیر دفاع روسیه چهارم ژوئن به بورکینافاسو سفر کرد؛ تعداد مربیان نظامی روس در این کشور افزایش خواهد یافت.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: وزیر انرژی بورکینافاسو در حاشیه مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ در زمینه همکاری های هسته ای با روس اتم مذاکره خواهد داشت.

این در حالیست که لاوروف دیشب از کنگو وارد فرودگاه واگادوگو پایتخت بورکینافاسو شد و قرار بود امروز چهارشنبه با ابراهیم تراوره، رهبر این کشور که در سال ۲۰۲۲ به قدرت رسید، دیدار کرده و سپس بعدازظهر امروز چهارشنبه عازم چاد شود.

وی در فرودگاه واگادوگو مورد استقبال «کاراموکو ژان ماری ترائوره» (Karamoko Jean Marie Traore) وزیر امور خارجه بورکینافاسو قرار گرفت. مذاکرات اصلی دو دیپلمات بلندپایه برای امروز برنامه ریزی شده بود.

لاوروف سفر دوره ای خود به چند کشور آفریقایی را روز دوشنبه با عزیمت به جمهوری گینه آغاز کرد. وی آخرین بار در سال ۲۰۱۳ به این کشور سفر کرده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا