بین الملل

شهیدان حاج قاسم، زاهدی و حجازی زندگی خود را وقف حمایت از ما کردند

سید حسن نصرالله:

دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در مراسم سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب الله گفت: در تمامی نبردهای خود، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهید حجازی را حاضر می بینیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان مراسم سالگرد شهادت «سیدمصطفی بدرالدین» (سید ذوالفقار) از فرماندهان حزب‌الله لبنان، سالگرد شهادت سید ذوالفقار و شهادت رزمندگان مقاومت را به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت و خواهان لطف خداوند به مردم مقاوم و ثبات قدم آوارگان و پاداش عظیم برای آنان شد.

وی افزود: شهید سید ذوالفقار مدال رزمندگی و مبارزه، مدال جانبازی، مدال اسارت و فرماندهی و مدال دستاوردسازی را بر گردن آویخت و خداوند در نهایت به او مدال شهادت داد.

نصرالله ادامه داد: هر آنچه در میادین نبرد خود می‌بینیم، مانند دیگر شهدا سید ذوالفقار را در آن حاضر می‌بینیم. به ویژه در مورد فرماندهان می‌بینیم که خون پاکشان نتیجه داده است. با هر پهپاد انتحاری یا اطلاعاتی شهید حاج حسان اللقیس را به یاد می‌آوریم.

شهیدان سلیمانی، زاهدی و حجازی را در تمامی نبردها در کنار خود می بینیم

وی افزود: در تمامی نبردهای خود، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهید حجازی را که از ما حمایت کردند و عمر خود را به پشتیبانی از ما گذارندند حاضر می‌بینیم. مقاومتی که امروز در این جبهه مبارزه می‌کند، نتیجه تلاش‌های گذشتگان، رزمندگان کنونی، و رزمندگان آینده است.

سوریه پیروز شد

نصرالله ادامه داد: می‌خواستند سوریه پیرو آمریکا و تسلیم دولت آن باشد، اما سوریه پیروز شد و اگر در جنگ موجودیتی پیروز نمی‌شد نبرد طوفان الاقصی فرا می‌رسید اوضاع منطقه و لبنان چگونه می‌بود؟ با وجود محاصره و وضعیت دشوار، سوریه همچنان در قبال مسئله فلسطین، موضع راسخ و ثابت خود را حفظ کرده است.

وی افزود:  خون سید بدرالدین و تمامی شهدا نتیجه مطلوب را داده است، زیرا یکی از دلایل ورود ما به سوریه این خون‌ها بود تا به این ترتیب محور مقاومت باقی بماند. ما گفته‌ایم که از جمله اهداف مقاومت فلسطین و محور مقاومت که اعلام شده، زنده‌نمودن دوباره مسئله فلسطین و یادآوری فلسطینِ فراموش‌شده و حقوق ملت آن در داخل این منطقه و خارج از آن است.

نصرالله ادامه داد: حاکمان عرب می‌خواستند اوراق مرگ مسئله فلسطین را با اقدام به عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست در ماه‌های پیش‌رو امضا کنند. برخی نظام‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای عربی این تبلیغ را می‌کردند که رژیم دشمن تنها نظام دموکراتیک منطقه ما است.

زنده شدن مساله فلسطین و خشم نتانیاهو و بایدن

وی افزود: امروز پس از طوفان الاقصی مسئله فلسطین بر زمان همگان و در میان تمامی کشورهای جهان و سازمان ملل متحد مطرح شده است و بیشتر کشورهای جهان در این سازمان خواهان آتش‌بس هستند. اعتراض‌های دانشجویی در کشورهای مختلف جهان از دستاوردهای هفتم اکتبر و دلاوری‌های پس از آن است. این اعتراضات نتانیاهو و بایدن را خشمگین کرده است.

در حال تکمیل…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا