بین الملل

مسکو از تلفات سنگین نظامیان کی‌یف خبر داد

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تلفات سنگین ارتش اوکراین خبر داد و آماری را در این خصوص ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای تلفات سنگین نظامیان اوکراینی را به صورت آماری بیان کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یگان‌های نیروهای غرب مواضع خود را تقویت کردند و با ۲ ضدحمله مقابله نمودند. تلفات نیروهای کی‌یف به ۱۵۵ نظامی می‌رسد.

این نهاد نظامی روسی ادامه داد: یگان‌های نیروهای جنوب مواضع خود را در خط رویارویی بهبود بخشیدند، به نیروهای اوکراینی تلفاتی برابر با ۶۴۰ نظامی وارد کردند و علاوه بر آن یک انبار مهمات را منهدم کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یگان‌های نیروهای مرکزی مواضع تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند. تلفات اوکراین به ۳۴۵ نظامی می‌رسد.

وزارت دفاع روسیه افزود: یگان‌های نیروهای شرق مواضع خود را تقویت کردند. تلفات نیروهای اوکراینی ۱۵۰ نظامی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک انبار شهپاد، محل آماده‌سازی و پرتاب پهپاد و نقاط حضور نیروهای مزدور بیگانه نیز هدف قرار گرفت.

کمی پیش‌تر نیز وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای از انهدام چندین پهپاد و یک موشک اوکراینی از سوی ارتش روسیه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه طی شب گذشته ۱۹ پهپاد ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در شب گذشته، تلاش‌های نظام کی‌یف برای اجرای چندین حمله تروریستی با استفاده از شماری پهپاد علیه اهدافی در خاک روسیه به شکست کشانده شد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: سامانه‌های پدافند هوایی ۱۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز جمهوری کریمه و ۶ پهپاد اوکراینی دیگر را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

علاوه بر این بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، یک موشک ضدکشتی «نپتون» نیز بر فراز منطقه «روستوف» از سوی سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه رهگیری و منهدم شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا