بین الملل

تاکنون چنین ضعف عملیاتی را در کرانه باختری نداشته‌ایم

رئیس پیشین شاباک:

رئیس پیشین شاباک به ناکامی و شکست‌خوردگی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی در کرانه باختری و جنگ غزه اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «یووال دیسکین» رئیس پیشین شاباک رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی در کرانه باختری و غزه شکست خورده‌اند.

رئیس پیشین شاباک گفت: هر روز از ناتوانی کابینه و شیوه شکست‌خورده آن در مدیریت جنگ شوکه می‌شوم. نخست‌وزیر ما فردی شکست‌خورده است. او بدترین نخست‌وزیر ما تاکنون است.

دیسکین ادامه داد: این نخست‌وزیر شکست‌خورده، ما را به بحرانی راهبردی و چند جانبه کشانده است. ما امنیت داخلی نداریم. هرگز تاکنون چنین ضعفی را از جنبه عملیاتی در کرانه باختری نداشته‌ایم.

رئیس پیشین شاباک افزود: سایه ایران ما را تهدید می‌کند و با هم‌پیمان‌های خود در گرداگرد ما کمربند آتش ایجاد کرده است.

دیسکین کابینه نتانیاهو را شکست‌خورده‌ترین کابینه در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی دانست و گفت: ما تصمیمات راهبردی اشتباهی گرفتیم که به رخدادهای هفتم اکتبر انجامید.

رئیس پیشین شاباک افزود: ما با تهدید موجودیتی مواجه هستیم و به سرانی جدید نیاز داریم که فورا به ترمیم آسیب‌ها و زیان‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید انتخاباتی زودهنگام برگزار شود که به انتخاب کابینه وحدت بدون حضور نتانیاهو بیانجامد. ما به کابینه‌ای نیاز داریم که اسرا را بازگرداند، غزه را خلع سلاح کند، اداره آن را به مدیریتی غیرنظامی بسپارد و کمربندی امنیتی را در اطراف این باریکه حاکم کند.

رئیس پیشین شاباک همچنین با اشاره به معافیت یهودیان حریدیم از خدمت نظامی و اختلافات موجود میان صهیونیست‌ها در این زمینه گفت: باید در تحمل بار خدمت نظامی برابری وجود داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا