بین الملل

وعده بروکسل برای آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا

یک رسانه غربی به تشریح چرایی وعده جدید بروکسل برای آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، ۳ منبع آگاه امروز جمعه اعلام کردند که کمیسیون اروپا آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را در ماه جاری میلادی پیشنهاد می‌ کند تا بتواند ادعا کند که از این کشور پیش از اینکه بوداپست ریاست دوره‌ ای این اتحادیه را به دست گیرد، حمایت کرده است!

بر اساس گزارش این رسانه، کی یف در هفته‌ های پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در سال ۲۰۲۲ برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داده و تنها چند ماه بعد، در یکی از سریع‌ ترین تصمیم‌ های این بلوک حالت نامزدی خود را دریافت کرد.

گزارش فایننشال تایمز اضافه می کند: کمیسیون اروپا اصرار دارد تا مذاکرات رسمی با کی یف و کیشینوف (پایتخت مولداوی) در ماه جاری آغاز شود تا به هر دو کشور سیگنال مثبتی در مورد تمایل آنها برای عضویت در اتحادیه اروپا داده شود. آن (کمیسیون اروپا) خاطرنشان کرده است که اتحادیه اروپا به زودی اعلام خواهد کرد که کی یف اکنون معیارهای قبلی برای عضویت را برآورده می کند.

این در حالیست که ژان کلود یونکر رئیس سابق کمیسیون اروپا پیشتر در گفتگو با «Augsburger Allgemeine» اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا با القای امید کاذب به اوکراین جهت تسریع در روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، اوکراین را فریب می‌دهد.

یونکر در ادامه سخنان خود افزود: برخی سخنان در اروپا برای اقناع اوکراینی‌ها در رابطه با پیوستن سریع این کشور به اتحادیه اروپا گفته می‌شود. این سخنان باعث ناراحتی من هستند. فکر نمی‌کنم عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا سودی برای این اتحادیه داشته باشد؛ زیرا فساد تا بن استخوان نظام کی‌یف رسوخ کرده است و اوکراین باید اصلاحات داخلی گسترده‌ای را صورت بدهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا