بین الملل

عملیات زمینی بزرگ در رفح موجب تخریب گسترده‌ای شده است

هماهنگ کننده ویژه روند سازش در غرب آسیا:

هماهنگ کننده ویژه روند سازش در غرب آسیا در نشست ویژه شورای امنیت در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: عملیات زمینی بزرگ در رفح موجب تخریب گسترده‌ای شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه روند سازش در غرب آسیا امروز در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: نوار غزه و کرانه باختری باید از نظر سیاسی و اداری متحد و توسط یک دولت فلسطینی اداره شود.

هماهنگ کننده ویژه روند سازش در غرب آسیا بی اشاره به تداوم جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه داد: از اسرائیل و حماس می خواهم که هر چه سریع تر و با حسن نیت به میز مذاکره بازگردند.

«تور ونسلند» اضافه کرد: بار دیگر خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و اجازه دسترسی بلامانع به کمک‌ های بشردوستانه برای تمام بخش‌ های نوار غزه هستیم.

به گزارش الجزیره، وی در ادامه افزود: کارمندان نهادهای بشردوستانه کار خود را در یک محیط بسیار دشوار در نوار غزه انجام می دهند. گزارش ها حاکی از کشته شدن (شهادت) بیش از ۳۶ هزار فلسطینی است. ده ها هزار نفر در نوار غزه زخمی شدند که اکثریت قریب به اتفاق آنها فلسطینی بودند. حدود دو میلیون فلسطینی از خانه های خود در نوار غزه آواره شدند.

«ونسلند» گفت: (رژیم) اسرائیل در حال انجام یک عملیات زمینی بزرگ در رفح و اطراف آن است و این باعث افزایش شدت و وسعت تخریب شده است. حادثه هولناک روز یکشنبه در رفح به کشته شدن ۴۵ فلسطینی و زخمی شدن ۲۰۰ نفر در پی سوختن چادرهایشان منجر شد. من درخواست خود و دبیرکل را برای آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه دوباره ابراز می کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا