بین الملل

پیام تسلیت العامری والخزعلی درپی شهادت آیت‌الله رئیسی وهیات همراه

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با صدور پیام‌هایی، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و دبیرکل سازمان «بدر» امروز دوشنبه با صدور پیامی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه را به پیشگاه رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان بدر عراق با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس در پی شهادت رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

در پیام العامری به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آمده است: در پی این حادثه دردناک که موجب درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، آیت الله محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان شد، به حضرتعالی، ملت و دولت ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

از سوی دیگر، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق نیز شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.

در پیام الخزعلی به پیشگاه امام عصر (عج) و نایب ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و دولت و ملت ایران آمده است: در پی این حادثه دردناک که موجب درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، آیت الله محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان شد، به پیشگاه امام عصر (عج)، به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله سید علی خامنه‌ای (دام ظله) و به دولت محترم و ملت برادر ایران و به همه آزادگان جهان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

آگهی
اقتصاد

پیام تسلیت طیب‌نیا درپی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان

علی طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد درپی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدمت پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد درپی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدمت پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

إنا لله و إنا الیه الراجعون

خبر ناگوار عروج شهادت گونه رییس جمهور خدوم، دولتمردان و خدمتگزاران در حادثه اخیر، مصیبت دردناکی برای آحاد ملت بزرگ ایران و دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که همه‌ ما را در حیرت اندوهناکی فرو برد.

آیت الله رئیسی، رییس جمهور پر تلاش و دلسوزی بود که در طول دوره مسولیتش با نهایت اخلاص و از خودگذشتگی برای خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان لحظه ای درنگ نکرد و به یقین اجر این تلاش های خالصانه نزد حضرت باری تعالی محفوظ خواهد بود.

ایران عزیز از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز روزهای سخت و اندوه‌بار فراوانی همچون شهادت آیه الله بهشتی و 72 یار باوفایش و نیز شهادت دولتمردان مخلص چون شهیدان رجایی و باهنر را تجربه کرده است، لکن شهادت آنان نه تنها خللی در حرکت مقتدرانه ملت ایران بوجود نیاورد بلکه همواره موجب تقویت وحدت و انسجام ملی و پشتیبانی مردم قدرشناس از نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وظیفه خود می دانم ضایعه غمبار شهادت گونه آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم، دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت الله آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم آذربایجان شرقی، سرتیم حفاظت و کادر پرواز را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، هیات محترم دولت، خانواده آنها و همه مردم داغدار ایران تسلیت عرض نمایم و از خداوند منان حشر با اولیای الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.

علی طیب نیا
31 اردیبهشت 1403

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا