بین الملل

طرح محرمانه وزیر صهیونیست علیه کرانه باختری افشا شد

رسانه‌های خبری به افشای یک فایل صوتی متعلق به وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و طرح محرمانه تل آویو علیه کرانه باختری اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از یک فایل صوتی پرده برداشت که در آن «بتزلیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از طرح خطرناک خود برای به دست گرفتن کنترل کرانه باختری صحبت می‌کند.

در این فایل صوتی نیم ساعته تاکید شده است که وزیر صهیونیستی مذکور در جریان دیدار با شهرک نشینان در ۹ ژوئن جاری گفته که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرای یک طرح محرمانه در خصوص کرانه باختری و به دست گرفتن هر چه بیشتر کنترل این منطقه است.

بر اساس این فایل صوتی، تل آویو به دنبال آن است بدون آنکه کرانه باختری را رسماً اشغال کند کنترل این منطقه را تمام و کمال به دست بگیرد.

اسموتریچ تاکید می‌کند که هدف اصلی این طرح محرمانه، ممانعت از پیوستن کرانه باختری به نقشه کشور فلسطین است. در این طرح قرار است کنترل کرانه باختری از دست ارتش رژیم صهیونیستی به صورت تدریجی خارج شده و به دست به اصطلاح کارمندان مدنی در وزارت جنگ این رژیم داده شود.

وی می‌گوید که کابینه تل آویو موافقت کرده وزارت جنگ رژیم صهیونیستی وارد اجرای این طرح شود و بدین ترتیب به راحتی می‌توان کرانه باختری را بدون متهم شدن به اشغال آن، بلعید. این وزیر صهیونیست معتقد است که با گسترش اختیارات یک نظام مدنی، دیگر ضوابط قانونی مربوط به گسترش شهرک سازی ها به این منطقه تحمیل نمی‌شود.

مقامات رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون به دنبال به دست گرفتن کنترل کامل و دائم کرانه باختری یا ملحق کردن این منطقه به اراضی اشغالی هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا