بین الملل

اوضاع شمال سرزمین‌های اشغالی کانادا را نگران کرد

کانادا در راستای جبران ناتوانی رژیم صهیونیستی در تخلیه شهرک‌نشینان مقیم شمال سرزمین‌های اشغالی پیشنهاد داد که این شهرک‌نشینان از شمال فلسطین اشغالی به کانادا مهاجرت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در پی تشدید تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و عدم امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر در این مناطق، دولت کانادا به صهیونیست‌های مقیم شمال سرزمین‌های اشغالی پیشنهاد داد به این کشور مهاجرت کنند.

این پیشنهاد دولت کانادا پس از آن مطرح شد که امکان تخلیه شهرک‌نشینان از مناطق تحت آتش موشک‌های مقاومت از سوی مقامات صهیونیست رد شد. همچنین این پیشنهاد در پی اظهارات مسئولان لبنانی ارائه شد که از اذعان مسئولان آمریکایی خطاب به آنان در خصوص احتمال افزایش شمار آوارگان اشغالگر به ۲۰۰ هزار نفر در پی تشدید تنش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت.

بر اساس اظهار نظر تحلیل‌گران آگاه از وضعیت رژیم صهیونیستی، این خبر نشانگر اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی است و به ارزیابی کشورهای عضو ناتو مانند کانادا که هم‌پیمان اشغالگران هستند اشاره دارد؛ به گونه‌ای که اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی از دیدگاه آنان به حدی خجالت‌آور و هولناک شده است که شاید راه حل این اوضاع مهاجرت بخشی از شهرک‌نشینان باشد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که وضعیت شمال سرزمین‌های اشغالی برای ده‌ها هزار شهرک‌نشین مقیم در این مناطق که از سوی مقامات صهیونیست تخلیه نشده‌اند غیرقابل تحمل است.

پیش از این نیز منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی از فرار ۵۵۰ هزار صهیونیست از اراضی اشغالی در ۶ ماه نخست جنگ غزه خبر دادند.

رسانه صهیونیستی زمان یسرائیل اذعان کرد که در ۶ ماه نخست جنگ علیه غزه، ۵۵۰ هزار شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست از ترس پا به فرار گذاشته و اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا