بین الملل

آمریکا برای نظارت بر چین کارشناس ویژه به ژاپن اعزام می‌کند

منابع آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند دولت این کشور برای نظارت بر اقدامات چین، یک کارشناس ویژه به سفارت آمریکا در توکیو اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک مقام مسئول برای نظارت بر فعالیت های دولتی و تجاری چین را در ماه جولای به سفارت آمریکا در توکیو اعزام خواهد کرد.

به گفته این منابع، اعزام چنین ناظر متخصصی در زمنیه امور چین به سفارت بخشی از تلاش های دولت بایدن برای تقویت جمع آوری اطلاعات است.

وزارت خارجه آمریکا قبلاً حدود 20 مقام مشابه مسئول نظارت بر چین را به سفارتخانه های آمریکا در سایر پایتخت ها از جمله بانکوک، بروکسل، رم و سیدنی اضافه کرده است.

دیپلمات‌هایی که این وظایف تخصصی را انجام می‌دهند، به عنوان افسران منطقه‌ای چین شناخته می‌شوند، افرادی که در دولت قبلی در دوره دونالد ترامپ راه‌اندازی شد. این افسران وظیفه جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هجوم چین به منطقه یا کشوری را دارند که در آن مستقر هستند.

به گفته این منابع آگاه مقام اعزامی به توکیو علاوه بر نظارت بر اقدامات چین، مسئول ترویج ایجاد زنجیره تأمین نیمه‌هادی‌ها و سایر کالاهای حیاتی که به چین متکی نیستند، خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا