بین الملل

تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه صنایع نظامی و پهپادی ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یک شخص و چهار نهاد را در ارتباط با صنایع هوایی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع کرد.

پایگاه خبری الجزیره گزارش داد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شخص و چهار نهاد ایرانی مرتبط با صنایع نظامی و پهپادی را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

در بیانیه روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) چهار نهاد مرتبط با شرکت رایان رشد افزار (RRA) تحریم شده توسط اوفک را در فهرست جدید تحریم‌های خود قرار داد.

در همین ارتباط و در تداوم ادعاهای واشنگتن درباره پهپادهای ایران با وجود رد مقامات کشورمان، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در اظهاراتی مدعی شد که «وزارت خزانه‌داری به تحمیل هزینه‌ها بر کسانی که به دنبال تأمین قطعات مورد نیاز ایران برای برنامه‌های پهپادی آن هستند و امکان ارسال این نوع سلاح‌ها به عوامل بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان را دارند، ادامه خواهد داد.»

گفتنی است که دولت بایدن در راستای فشار اقتصادی و نظامی حداکثری ضد کشورمان از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف واهی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا