بین الملل

واشنگتن تلاش برای جایگزینی زلنسکی را تشدید کرده است

واشنگتن تلاش برای جایگزینی زلنسکی را تشدید کرده است


سازمان اطلاعات خارجی روسیه از تلاش‌ای فشرده واشنگتن به منظور یافتن جایگزینی برای رئیس‌جمهور اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز –دوشنبه- گزارش داد که ایالات متحده آمریکا تلاش های خود را جهت یافتن جایگزینی برای «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تشدید کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «آمریکایی‌ها تلاش‌های خود را برای یافتن جایگزینی برای رئیس‌جمهور کنونی اوکراین تشدید کرده اند و تماس های مشابهی با پترو پوروشنکو، رهبر حزب مخالف همبستگی اروپا و ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف گرفته شده است».

این بیانیه می افزاید: «کار در پشت صحنه با آندری ارماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، والری زالوژنی، فرمانده عالی سابق نیروهای مسلح و دمیتری رازومکوف، رئیس سابق پارلمان اوکراین پیش می رود. احتمالا این افراد در صورت وخامت شدید اوضاع در جبهه جنگ و نیاز به تغییر فوری رهبر کشور فرا خوانده شوند و احتمالا همه ناکامی‌ها را به زلنسکی نسبت خواهند داد و یکی از این افراد را به عنوان جانشین او انتخاب خواهند کرد». 

این سازمان ادامه داد: «نکته اصلی جلوگیری از تشدید ناامیدی اوکراینی ها به دلیل شکست سیاست های وابسته به غرب است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «واضح است که زلنسکی در حال از دست دادن جایگاه خود در بین مردم اوکراین است، به ویژه اینکه مشروعیت او به عنوان رئیس جمهور پس از پایان دوره پنج ساله به طور کامل از بین خواهد رفت و در تاریخ ۲۰ مه پایان می یابد. این در حالی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهند زلنسکی در قدرت باقی بماند، زیرا او با طرح‌های تأمین مالی جنگ که درآمدهای هنگفتی را برای نمایندگان رژیم کی یف و سازندگان تسلیحات غربی جذب می کند، مرتبط است».

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا