بازار

تغییرات هفتگی قیمت سکه و طلا/ عبور سکه از کانال ۲۹.۵ میلیون تومان

سکه تمام طرح جدید که شنبه هفته پیش ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت، امروز با افزایش نزدیک به ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی بازار طلا نشان می‌دهد که در هفته گذشته (۱۸ تا ۲۴ آذر ماه) از شنبه تا چهارشنبه قیمت اونس طلای جهانی حدود ۴۳ دلار کاهش اما در دو روز پنجشنبه و جمعه حدود ۵٨ دلار افزایش یافت و به ٢٠۴٢ دلار رسید.

با این حال امروز شنبه ۲۵ آذر ماه (تا لحظه تنظیم گزارش) قیمت انس جهانی طلا با ریزش حدود ۲۰ دلاری مواجه شده و به ۲۰۲۱ دلار رسیده است.

بر این اساس مقایسه قیمت‌ها در روز جاری با شنبه هفته گذشته (بازه زمانی یک هفته‌ای) نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید که شنبه هفته پیش ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت، امروز با افزایش نزدیک به ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان رسیده است.

سکه تمام طرح قدیم نیز که شنبه هفته پیش ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود امروز با ۶۰۰ هزار تومان افزایش، ۲۶ میلیون تومان قیمت خورده است.

نیم سکه که شنبه هفته پیش ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود امروز با ۳۰۰ هزار تومان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه که شنبه هفته پیش ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود امروز با ۱۵۰ هزار تومان افزایش ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به شنبه هفته پیش به ۵ میلیون و ۸٠٠ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکهقیمت امروز (تومان)حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید)۲۹.۵۹۵.۰۰۰۵.۵۸۷.۰۰۰
سکه بهار آزادی۲۶.۰۰۰.۰۰۰۱.۹۸۰.۰۰۰
نیم سکه۱۵.۵۰۰.۰۰۰۳.۴۹۴.۰۰۰
ربع سکه۱۰.۵۰۰.۰۰۰۴.۴۹۴.۰۰۰
سکه گرمی۵.۸۰۰.۰۰۰۲.۸۴۴.۰۰۰

همچنین بررسی قیمت طلا نیز بیانگر آن است که هر گرم طلای ١٨ عیار شنبه هفته پیش ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان بود که امروز با حدود ۱۳ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلاقیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار۲.۴۶۱.۵۰۰
۲۴ عیار۳.۲۸۲.۰۰۰
طلای دست دوم۲.۴۲۸.۶۷۲
مثقال طلا۱۰.۶۶۱.۰۰۰
انس طلا۲۰ دلار و ۲۱ سنت

آنطور که فعالان صنعت طلا می‌گویند، بازار سکه و طلا از ابتدای امسال و مخصوصاً طی ماه‌های گذشته، رکود شدید و سنگینی را تجربه کرده که ادامه‌دار هم شده و هم اکنون از نظر میزان تقاضا در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا