بازار

کاهش قیمت جهانی طلا؛ هر انس طلا به ۲۳۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز (پنجشنبه،۱۳ ژوئن) با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۱.۲ درصد کاهش به ۲۳۲۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد تقویت شد و باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز افزایش یافت.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگه داشت، در حالی که سیاست‌گذاران اعلام کردند که انتظار دارند تنها یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تاجران و کارشناسان صنعت اظهار کردند که رالی رکورد طلا، نشانه‌هایی از تداوم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، اگر چه ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس دور از دسترس به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، تورم مصرف‌کننده چین در ماه مه ثابت ماند در حالی که روند نزولی قیمت تولیدکننده کاهش یافت، اما روند زیربنایی نشان می‌دهد که پکن باید اقدامات بیشتری برای حمایت از تقاضای ضعیف داخلی و بهبود اقتصادی نابرابر انجام دهد و چین بزرگترین خریدار بخش رسمی طلاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۲.۶ درصد کاهش به ۲۸.۹۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۱.۶ درصد کاهش به ۹۵۰.۵۰ دلار رسید و پالادیوم یک درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۲۵ دلار رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا