بازار

دوازدهمین حراج سکه مرکز مبادله ایران ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود

دوازدهمین جلسه حراج سکه طلا (۲۱ خردادماه) از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران در قالب عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ‬ بر اساس شیوه‏ نامه چگونگی برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران (۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲) منتشره در تارنمای رسمی « www.ice.ir»، دوازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی « market.ice.ir» برگزار می‌شود و دارایی موضوع دوازدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع پنج قطعه سکه است، به طوری که می‌توان پنج قطعه ربع سکه یا پنج قطعه نیم سکه یا پنج قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه با هم نباید بیش از پنج قطعه باشد.

شروع جلسه حراج رأس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود. البته شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت – زمان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است. فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان برای دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. شروع زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از (۳۱ خردادماه) آغاز و تا (۹ تیرماه) ادامه خواهد داشت. طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود و هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی (۱۰ تا ۱۷ تیرماه) برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود و این هزینه شامل روزهای تعطیل رسمی نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می‌شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.

خاطر نشان می‌شود، متقاضیان شرکت در حراج‌های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی « market.ice.ir»، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

به گزارش مهر، تاکنون ۱۱ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده که در مجموع ۱۴۷ هزار و ۶۷۷ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده، سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۹۹ هزار و ۹۹۲ قطعه، نیم سکه ۲۱ هزار و ۷۷۲ قطعه و تمام سکه ۲۵ هزار و ۹۱۳ قطعه بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا