موسیقی

بررسی چالش‌های ساخت ساز در ۲ نشست تخصصی

در حاشیه نمایشگاه «سازخانه» برگزار شد؛

۲ نشست تخصصی با محوریت سازهای کوبه‌ای و سازهای آرشه‌ای در حاشیه برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه سازخانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه موسیقی ایران، «سازهای کوبه‌ای؛ تمبک و دف» و «سازهای آرشه‌ای؛ کمانچه، ویولون و قیچک»، عنوان ۲ برنامه پژوهشی نمایشگاه «سازخانه» بود که روز چهارشنبه ۲۷ دی در خانه هنرمندان ایران برگزار شدند.

«سازهای کوبه‌ای؛ تنبک و دف» و «سازهای آرشه‌ای؛ کمانچه، ویولون و قیچک» از جمله برنامه‌های نمایشگاه «سازخانه» بودند، که به ترتیب در ساعات ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و ۱۷ تا ۱۸:۳۰، چهارشنبه ۲۷ دی در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شده‌اند.

امیر همتی، مهرداد کریم‌خاوری، مازیار حیدری، صادق تعریف، رضا ژاله، محمدرضا منشی از جمله چهره‌های مطرح ساخت سازهای کوبه‌ای بودند که در کنار جمعی از نوازندگان و شرکت‌کنندگان این بخش، در برنامه «سازهای کوبه‌ای؛ تنبک و دف» حضور داشتند.

بیاض امیر عطایی، سهراب پورناظری از جمله چهره‌های مطرح ساخت سازهای آرشه‌ای بودند که در کنار جمعی از نوازندگان و شرکت‌کنندگان این بخش، در برنامه «سازهای آرشه‌ای؛ کمانچه، ویولون و قیچک» حضور داشتند.

قالب صحبت‌ها در این ۲ نشست معطوف به بیان دغدغه‌ها و چالش‌ها در رابطه با ساخت سازهای مختلف بود. در بخش‌هایی از این نشست، حاضرین به صحبت‌های تخصصی در رابطه با سازهای آرشه‌ای و کوبه‌ای پرداختند و چالش‌های ساخت این سازها در دوران کنونی را مورد بررسی قرار داده‌اند. آن‌ها ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با یکدیگر، نسبت به متریالی که اکنون برای ساخت سازها موجود است گلایه کرده و خواهان پیگیری برای دریافت مواد بهتر شدند.

مراسم اهدای جوایز و قدردانی از چهره‌های پیشکسوت ساخت ساز روز پنجشنبه ۲۸ دی و از ساعت ۱۹ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه، همچنان می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا