موسیقی

تردیدی که به جان «حر» افتاد/دلم راضی نمی‌گردد به جنگ زاده زهرا(س)

«تعزیه خانه مهر»-مجلس سوم؛

در سومین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر» قسمت اول تعزیه «حر» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و سومین مجلس «تعزیه‌خانه» اختصاص به بخش اول مجلس تعزیه «حر» دارد.

حر بن یزید ریاحی از رهبران سرشناس قبایل کوفه بود که به شجاعت و دلاوری آوازه داشت. حر به دستور ابن زیاد راه بر امام حسین (ع) و یارانش می‌بندد و اجازه نمی‌دهد کاروان ایشان در کنار نهر یا رود ساکن شوند.

حر که به جنگ با امام حسین (ع) و یارانش به میدان آمده با شنیدن سخنان حضرت، گرفتار تردید و دودلی می‌شود و در روز عاشورا به جای نبرد با خاندان پیغمبر (ص) به امام حسین (ع) می‌پیوندد و در راه حق به شهادت می‌رسد.

در تعزیه «حر»، احمد عزیزی شبیه حر، سیدمحسن فاطمی شبیه امام حسین (ع)، مسعود عزیزی شبیه حضرت ابوالفضل (ع)، مهدی نصیری شبیه هاتف، سیدامیر سیدصالحی شبیه شمر، حسین میرزا احمدی شبیه ابن زیاد، حامد امین شبیه ابن سعد، سید صدرالدین فاطمه شبیه ساربان، سید امید فاطمی شبیه قاصد، حسین اکبری شبیه زهیر و دانیال جان قلی به عنوان شبیه‌خوان حضور دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا