موسیقی

«سندلی هنرمند» در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود

با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند؛

نمایشگاه «سندلی هنرمند» با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف در هفت گالری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «سندلی هنرمند» با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز، تصویرگر، سرامیست، معمار، طراح صنعتی، آهنگساز و طراح صحنه و همچنین هنرمندان سینمایی در هفت گالری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۵ تیر همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ (به استثنای شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.

جمشید حقیقت‌شناس در معرفی نمایشگاه «سندلی هنرمند» نوشته است: «صندلی یا چهارپایه یا چوکی و یا کرسی محلی برای نشستن است. جایگاهی است که انسان بر روی آن آرام می‌گیرد. صندلی با صاحبش معنا می‌یابد. کارکرد اجتماعی صندلی که امروز با میز و صاحب میز در تداخل و به اشتباه گرفته می‌شود، مقام صاحبش را می‌رساند؛ و تکیه‌گاهی‌ست در قدرت.

هنرمند با تکیه بر صندلی است که جان می‌گیرد و جان می‌بخشد؛ و این مفهوم آثار او را معنا بخش است. در نشانه‌شناسی: طرح، مصالح و ساخت در نحوه تلقی صاحب آن نقش کلیدی دارد.

نمایشگاه «سندلیِ هنرمند» نمایشگاهی‌ست از رویکرد هنرمندان ایران در این چالش فراموش‌شده و کلیدی برای درک بهتر آثار آنان در هنر معاصر این سرزمین.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا