موسیقی

پانزدهمین جشنواره «هنرهای تجسمی فجر» به ایستگاه پایانی رسید

گزارش زنده مهر از آیین اختتامیه؛

مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه ۵ اسفندماه با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه ۵ اسفند ماه با حضور محندمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره پانزدهم، دبیران بخش‌ها و هنرمندانی همچون محمدرضا میری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی و جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت و علاقمندان و هنرمندان حاضر در جشنواره ساعت ۱۹ در تالار وحدت آغاز شد.

در اختتامیه این دوره از جشنواره برای نخستین بار جایزه ویژه «جهاد تبیین» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان برگزیده اهدا خواهد شد. در بخش ویژه «جهاد تبیین»، یک هنرمند برگزیده و یک هنرمند شایسته تقدیر معرفی می‌شود که نفر برگزیده مانند سایر برگزیدگان، تندیس ویژه و جایزه نقدی دریافت می‌کند و نفر شایسته تقدیر نیز همانند دیگر تقدیرشدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. داوری بخش ویژه «جهاد تبیین» توسط استادانی چون مسعود نجابتی، محمد حسین نیرومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام شده است.

نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سید عباس میرهاشمی از ۷ تا ۲۸ بهمن ماه در فرهنگستان هنر برپا بود.

در ابتدای مراسم، سیدعباس میرهاشمی ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خداراشاکرم جشنواره تجسمی فجر آخرین بخش‌های فصل پانزدهم را طی می‌کند که از سوی بزرگان عرصه هنر یعنی حبیب‌الله صادقی و عبدالرحیم سیاهکارزاده، ۱۵ سال زحمت کشیدند و این جشنواره را به ودیعه گذاشتند و ما وظیفه داریم ادای دین کنیم به کسانی که توقع رشد این جشنواره دارند.

وی افزود: سعی داشتیم رویه این دوره جشنواره در محتوا و فرم، خودش را به انچه وظیفه دارد نزدیک کند و به همین دلیل قالب‌های جدیدی را طراحی کردیم. همچنین قالب‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم تا در گستره جغرافیایی ادای دین به هنرهای تجسمی کنیم.

میرهاشمی با بیان اینکه ۴ هزار هنرمند آثار خود را در جشنواره تجسمی فجر به امانت گذاشتند، درباره بخش استانی جشنواره گفت: مهمترین بخش ما که شاید بدهی جشنواره به استان‌ها بود که تجسم هنر نام دارد و تلاش شد همه استان‌ها در جریان کار قرار بگیرند و ما در همه استان‌ها نمایشگاه داشتیم و این اتفاقی بود که ما را خوش‌بین به آینده تجسمی می‌کند. همچنین از حوزه بین‌الملل غافل نبودیم و اثار بین‌المللی جشنواره را با بخش لبخندآفرینان جهان میزبانی کردیم. در بخش به افق امید، بحث جهاد تبیین را داشتیم که آثاری در این حیطه ارائه شد و فصل دوم این بخش با محوریت عکس در قالب نمایشگاه آینه در آینه ۲ در موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شد.

دبیرکل جشنواره در پایان از همراهی و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزارتخانه تشکر کرد و افزود: تیم کوچک دبیرخانه‌ای داریم اما با قدم‌ها و توان‌های خوب و توانستیم به مدد انها جشنواره‌ای خوب برگزار کنیم‌.

این خبر در حال به‌روز رسانی است…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا