موسیقی

معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان می‌توان آغاز کرد‌

محمد معتمدی خواننده و فعال موسیقی، ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و شورای انقلاب فرهنگی برای تدوین سند‌ ملی موسیقی، بر آغاز ذائقه سازی هنری از کاشان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد معتمدی با توجه به اهمیت معیشت هنرمندان و تصویب سند ملی موسیقی توسط وزارت فرهنگ گفت: بنده معتقدم باید سازوکاری فراهم باشد تا هنرمندان شرایط معاش داشته باشند که مردم بتوانند به رایگان از آن هنر استفاده کنند.

وی افزود: همایش‌ها و کنسرت‌هایی را می‌توان با رعایت چهارچوب‌های جامعه در کاشان اجرا کرد؛ به جای اینکه برنامه‌های هنری از شهری مانند کاشان حذف شود می‌توان یک استاندارد سازی شروع شود.

 

معتمدی بیان کرد: در زمینه ذائقه سازی فرهنگی و هنری تا امروز آنطور که مناسب باشد اتفاقی صورت نگرفته است.

این خواننده ایرانی در ادامه گفت: بنده که در زمینه هنر و موسیقی فعال هستم تاکید می‌کنم که تدوین سند‌ ملی موسیقی کار بسیار بزرگ و زمین‌مانده‌ای بود که انجام شد و به نمایندگی از همه مردم و هنرمندان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی کشور تشکر می‌کنم.

واکنش محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ به پیشنهاد محمد معتمدی

سیدمحمدهاشمی، جانشین وزیر فرهنگ در رویداد رایحه و عطر ایرانی در واکنش به پیشنهاد محمد معتمدی خواننده ایرانی که در این رویداد مطرح کرد گفت: پیشنهاد هنرمند توانمند آقای محمد معتمدی که بتوانیم از بافت مذهبی کاشان استفاده کنیم و یک ذائقه سازی در حوزه‌های‌مختلف هنری داشته باشیم بسیار پیشنهاد پخته و به جایی است.

پیش از این وزارت فرهنگ با همکاری خانه موسیقی سند ملی موسیقی را تدوین و نهایی کرده و آن را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد که با تصویب این سند نقشه راه این حوزه مشخص شد.

براساس سند موسیقی، از هنرمندان توانمند و تولیدات شاخص در راستای شکوفایی موسیقی حمایت خواهد شد. همچنین زمینه بهره مندی از گنجینه شعر کهن فارسی در تولیدات موسیقی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا