عکس و فیلم

دختری به نام تیارا

حضور فرزند در خانواده‌ یکی از زیباترین تجربه‌هایی است که هر زوج جوان تمایل دارند شیرینی آن را در زندگی خود احساس کنند؛ اما ممکن است خانواده هایی از این نعمت محروم مانده و به دلایل متعدد نتوانند صاحب فرزندی شوند. در این میان نیز کودکانی هستند که به دلایل مختلف والدین خود را از دست داده اند واین احتمال جود دارد که به دلیل نداشتن بستگان نزدیک برای ادامه زندگی درمعرض خطرات روحی و روانی قرار بگیرند و درنتیجه به مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل می‌شود.
در این میان کودکانی با شرایط های ویژه نیز وجود دارند و مبتلا به اختلالات خاص جسمی می باشند و مراقبت از آنها سخت تر از کودکان عادی است و همچنین خانواده هایی هستند که با آگاهی از شرایط این کودکان خاص تصمیم میگیرند تا آنها را به سرپرستی قبول کنند تا در آغوش گرم خانواده آنها به زندگی ادامه دهند؛ خانواده کرمی یکی از زوج های جوانی هستند که سرپرستی یکی از این کودکان را به عهده گرفته اند.
محمدرضا کرمی متولد ۱۳۷۰ وهمسرش فاطمه طاعتی متولد ۱۳۷۱ هستند. محمد رضا در یک مرکز خیریه کار میکند که حدود ۱۵۰ کودک بی سرپرست در آنجا زندگی می‌کنند. او و همسرش در ابتدای زندکی مشترکشان علاقمند بودند یک کودک بی سرپرست را به فرزند خواندگی بپذیرند، اما به دلیل پایین بودن سن آنها نسبت به شرایط فرزند خواندگی این کار محقق نشد. آنها این ترس را هم داشتند که اگرکودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند و بعد خودشان صاحب یک فرزند بشوند ممکن است آن کودک را کنار بگذارند. چند سالی که از زندگیشان گذشت تصمیم گرفتند خودشان ابتدا طعم فرزندآوری را بچشند و بعد برای فرزند خواندگی تصمیم بگیرند.
محمد رضا که در مرکز خیریه فعالیت داشت هر روز با کودکان بی سرپرست که دارای شرایط خاص بودن سر و کار داشت تا اینکه در سال ۹۸ زمانی که برای تحویل چند کودک جدید به مرکز رفته بود، درمیان آن کودکان بچه ای با قامت بسیار کوچک به اسم تیارا توجه محمدرضا را به خود جلب میکند.
تیارا مبتلا به اختلال «آکندروپلازی» بود . حدود یک سال که از ورود تیارا به مرکز خیریه میگذشت، محمد رضا با همسرش مجدد به این فکر می افتند تا تصمیمی که سالهای اول ازدواجشان در ذهن داشتند عملی کنند. اما این بار ترسی دروجود آنها نبود، محمد مهدی فرزند آنها حدودا یک ساله شده بود و تصمیم آنها برای آوردن فرزندی دیگر به جمع خانوادگی اشان جدی تر شده بود. آنها تصمیم گرفتند کودکی را قبول کنند که هیچ کسی او را قبول نمی‌کند و این تصمیم آنها موجب شد تیارا به جمع خانواده گرمی بپیوندد.

خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا