عکس و فیلم

سرمازدگی تهدید جدی شکوفه های بهاری

استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین مراکز تولید محصولات باغی کشور به شمار می‌رود. این استان با داشتن باغات گسترده بادام، گردو، هلو و انگور یکی از مهمترین استان‌های تولید میوه است.

بیشترین اراضی باغی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان و بن واقع شده است. مهمترین محصول باغی چهارمحال و بختیاری بادام است و این استان توانسته با تولید بیشترین بادام در کشور برای ۱۰ سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید این محصول کسب کند.

افت دمای هوا در چهارمحال و بختیاری طی هفته گذشته به علت استقرار توده هوای سرد موجب منفی شدن دمای هوا شد و شکوفه‌های درختان در پی کاهش دمای هوا یخ زد.

یکی از باغداران شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دمای هوا طی هفته گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرد و به ۱۰ درجه زیر صفر رسید، گفت: بسیاری از درختان در این منطقه از شدت سرما قندیل بستند و با وجود تلاش باغداران و فعال کردن بخاری‌های باغی، چوم سوزی در باغات، به علت شدت سرما بسیاری از شکوفه‌های درختان دچار یخ زدگی شده و از بین رفتند.

عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی چند روز گذشته به دلیل کاهش دما در چهارمحال و بختیاری ۱۱ هزار هکتار از باغات در استان دچار سرمازدگی شد که میزان خسارت ناشی از سرمازدگی باغات در چهارمحال و بختیاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

لازم به ذکر است باغداران علیرغم هزینه‌های فراوان جهت نگهداری و افت زدایی از باغات خود امسال به علت سرمازدگی درآمد چندانی ندارند و باید حمایت‌های لازم از آنها انجام شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا