سیاسی

آبشخور ایده کاهش بودجه دفاعی و خلع سلاح ایران، غرب است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هر قدر ما در زمینه تقویت بنیه نیروهای مسلح کوتاه بیاییم دشمنان به همان مقدار جلو آمده و از تضعیف ایران کوتاه نخواهند آمد؛ عقل حکم می‌کند در مقابل دشمنان، تمام بخش‌‌ها را ارتقاء داده و با قدرت جلو برویم.

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری درباره برخی پیشنهادها مبنی بر کاهش قدرت دفاعی کشور اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه ساده‌لوحی است که اینگونه تصور کنیم برای آنکه دشمن را راضی کنیم از قدرت دفاعی و بودجه دفاعی کشور بکاهیم تا دشمن و طرف‌های مقابل رضایت داشته باشند گفتمانی است که متأسفانه در کشورمان تعدادی طرفدار داشته و تبلیغ می‌شود و منحصر به یک شخص و یا گروه نیست و این فضای فکری مستمراً اینگونه تبلیغ می‌کنند که چرا بایستی اعتباراتی را برای  مسائل دفاعی کشور در نظر بگیریم چرا که این کار حساسیت طرف مقابل را به وجود می‌آورد.

وی افزود: این جریان سیاسی معتقد است تا بودجه دفاعی کشور را بایستی کاهش دهیم تا حساسیت دشمنان را نسبت به جمهوری اسلامی بکاهیم در حالی که این حرف آنها سادهلوحانه و احمقانه است زیرا خلع سلاح کردن ایران اسلامی به منظور کاهش حساسیت طرف مقابل قطعا عواقب بسیار خطرناک امنیتی برای کشورمان به وجود می‌آورد و حتما دشمنان بعد از این کار به ما کمکی نخواهند کرد.

** صلح در قدرت بدست می‌آید نه در ضعف

عنابستانی گفت:‌اینکه تصور کنیم دشمن دست از سر جمهوری اسلامی برمی‌دارد و ایران اسلامی را بعد از کاهش بودجه دفاعی و توان بازدارندگی کمک خواهد کرد و کمک‌های لازم را به ما برای پیشرفت توسعه ایران انجام می‌دهد تصوری غیرممکن بوده و ساده لوحانه است چرا که آنها اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و به هیچ وجه با توسعه و پیشرفت کشورمان موافق نیستند و مبنای آنها سرنگونی جمهوری اسلامی است و در همین راستا بنا دارند تا استقلال کشورمان را خدشه‌دار کرده و مسیر پیشرفت و تعالی ملت ایران را از بین ببرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:‌ هر قدر ما در زمینه بودجه دفاعی و تقویت بنیه نیروهای مسلح کشورمان کوتاه بیاییم دشمنان به همان مقدار جلو آمده و از تضعیف جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد؛ عقل حکم می‌کند که در مقابل دشمنان قدداره‌دار و بی‌اخلاق، تمام بخش‌‌های کشور را ارتقاء داده و با قدرت جلو برویم.

وی تأکید کرد:‌ ملت ایران هیچگاه دنبال جنگ نبوده و نیست و ما به دنبال صلح هستیم اما ما صلح را در قدرت می‌بینیم نه در ضعف؛ صلح زمانی به دست می‌آید که از موضع برابر و قدرت ایجاد شود و از همین موضع با قدرت‌های دنیا وارد مذاکره شویم.

** آبشخور خلع سلاح ایران، غرب است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای آنکه بتوانیم تعامل مثبتی با دنیا داشته باشیم بهترین کار آن است که ایران اسلامی روز به روز قدرتمندتر شود که این قدرت بایستی در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی و سیاسی و امنیتی باشد.

عنابستانی گفت: حتما این ایده که در یک مقطعی به صورت مشخص از سوی برخی جریانات سیاسی عنوان می‌شد که در دنیا دیگر گفتمان موشک وجود ندارد و دنیا به سمت گفتمان سیاسی حرکت کرده است ثابت کرد که این حرف کاملا اشتباه است هر چند که این گفتمان همچنان در کشورمان وجود دارد و برخی افراد در فضاهای مختلف و زمان‌های متعدد این حرف را تکرار می‌کنند. این در حالی است که آبشخور این گفتمان آنطرف آب است، ملت ایران اسلامی ملت فهیم و باشعوری است و متوجه می‌شود که اگر ما به دنبال صلح هم باشیم صلح را در قدرت می‌دهند نه در جنگ.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا