سیاسی

آزادی که برخی به شیوه غربی توصیه کنند آزادی مطلوب نیست

آزادی که برخی به شیوه غربی توصیه کنند آزادی مطلوب نیست


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آزادی که برخی ممکن است به شیوه غربی توصیه کنند آزادی مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد فرهنگی که عصر امروز در شبکه دو سیما برگزار شد گفت: هسته و ایده مرکزی من در همه حوزه ها اجرای قانون اساسی است. ما در انقلاب اسلامی تغییر نظام سیاسی کشور را داشتیم تغییر اساسی در حوزه فرهنگ اجتماع و اقتصاد رخ نداد و در حوزه سیاسی هم عمق بخشی نکرده ایم تا پای صندوق مردم هستند و بعد از آن سالاری مردم گم شده است و باید به مردم برگردد و در حوزه فرهنگ اقتصاد و اجتماع هم مردم باید سالار گردند.

وی ادامه داد: نظامات ما مقابل نظام رقیب نیست در غرب به عنوان بزرگترین نظام مقابل ما اقتصاد اول است اما در نگاه انقلاب اسلامی ایده مرکزی فرهنگ است و همه چیز بر مبنای فرهنگ سنجیده می شود حتی اقتصاد. در اقتصاد جزء کار و سرمایه و آموزش امروز ثابت شده است می تواند امروز 70 درصد بهره وری را افزایش دهد لذا در اقتصاد هم فرهنگ پایه است اگرچه اقتصاد برای ما اولویت دارد. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در فرهنگ تعلیم و تربیت پیشران و متحول کننده است و آموزش و پرورش رکنی ترین وزارت خانه دولت خدمت است و زیر آموزش و پرورش قوی ترین وزیر کابینه خواهد بود. لذا ما موضوع مان را از حوزه اجتماع شروع می کنیم در حوزه اجتماع شعار ما ازادی استقلال جمهوری اسلامی است. 

وی ادامه داد: در حوزه آزادی که هم در اصل سه تکلیف دولت را معلوم کرده است و هم در اصل 9 تعارض آن را با تمامیت ارضی مطرح کرده است و هیچ تعارضی با هم ندارند و ازادی در چهارچوب قانون پذیرفته شده است و در اصل 8 که اصل نهی از منکر و امر به معروف است که مورد غفلت قرار گرفته است و نکته بعد سایر اصولی است که در خصوص آزادی تاکیداتی را بیان می کند از جمله اینکه در اصل 23 تفتیش عقاید ممنوع است در اصل 24 آزادی مطبوعات است همچنین اصلی درخصوص تجسس ممنوع است داریم و اصل 27 حق اعتراض را بیان می کند ما در حوزه آزادی نهاد سازی جدیدی را در خصوص سالار کردن مردم بعد از صندوق رای در کشور خواهیم داشت و امکانی را فراهم می کنیم که مردم بتوانند با انتخاب یک هیات منصفه از معتمدین محله خود بتوانند مسئولان را مورد بازخواست قرار دهند. آزادی که برخی ممکن است به شیوه غربی توصیه کنند آزادی مطلوب نیست. این آن چیزی است که دیگران می خواهند به ما القا کنند آزادی چیزی است که انسان ها دارند و انقلاب اسلامی این حق را به ما عطا کرده است. 

وی ادامه داد: قومیت های ما دسته گلی هستند که طراوتی را به جامعه ما داده اند مذاهب در کشور ما و ادیان حق دارند ودر قانون اساسی در اصل دوازده نسبت به مذاهب دین رسمی را اعلام کرده و مذاهب دیگر را بیان کرده است. دهها در کردستان مسئولان اصرار داشتند که اذان اهل سنت از مساجد پخش نشود رهبر به کردستان رفتند و گفتند هیچ اشکالی ندارد و پخش شود. لذا این اصلی است که می تواند باشد حتی در خصوص گویش ها و ادبیات که در کنار ادبیات رسمی اصل 15 این حق را برای اقوام قائل شده است. 

وی با اشاره به ویژگی های زن و مرد گفت: رشد و کمال زن و مرد در نتیجه عمل به ویژگی هایشان است اما در قانون از یک تساوی برخوردار هستند و می توان اجحافی را که در حق زنان و دختران شده است را روز به روز جبران کرد و حتی به سمت تبعیض مثبت رفت. 

ادامه دارد… 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا