سیاسی

آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه عظیم صنعتی و معدنی  با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در کشور

ایسنا/همدان معاون پارلمانی رئیس جمهور از آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ و عظیم صنعتی و معدنی با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد دلار  در سطح کشور خبر داد و گفت:امیدواریم‌با به ثمر نشستن این پروژه ها شاهد اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر  کشور باشیم.

دکتر سید محمد حسینی در دومین کنگره بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین ،سیدجمال الدین اسدآبادی  که  به مناسبت سالروز شهادت این فیلسوف گرانقدر در مسجد جامع شهر اسدآباد با حضور مردم و مسئولین این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شش ماه گذشته فعالیت دولت فروش نفت کشور افزایش یافته و در حوزه نفت نیز کارهای بزرگی در حال انجام  است.
وی همچنین با اشاره به در شش ماه فعالیت دولت توانسیم ارز را بازگردانیم، تصریح کرد:در جاهایی که گره کار در مجوز کسب و کار مردم وجود دارد و موجب رفت و آمد بسیار آنان شده باید به صورت سریع کار آنان انجام گیرد ضمن اینکه کسانی که قصد دارند  سرمایه گذاری کنند باید دست آنان را ببوسیم و از آنان حمایت کنیم.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم در این دولت عدالت گرا، تحول خواه و انقلابی آیت الله رئیسی بتوانیم وظایف خود را در تمام زمینه های سیاست خارجی،اقتصادی،سیاسی واجتماعی به نحو احسن انجام دهیم چرا که این آسیبی که با اتفاقاتی که  با کم کاری، رخوت و تعلل در سال های اخیر افتاد و دیدیم  این آسیب ها موجب آن شد تا سرمایه های اجتماعی کاهش یابد به نحوی که در انتخابات تنها ۵۰ درصد دارای مشارکت بودند و این زینده کشورمان که  همواره رکوردار مشارکت در انتخابات به شمار می‌رفت نبود.

وی با بیان اینکه این رخوت و تعلل و سستی در سال‌های اخیر مردم را دلسرد کرد گفت: باید شب و روز همه اعضای مدیران ارشد ،مسئولین دست در دست هم برای خدمت به مردم تلاش کنند و نشان دهند که ایران اسلامی یک نظام الگو در جهان است.

حسینی ادامه داد:امروز از سیدجمال الدین اسدآبادی تجلیل می کنیم و برای او در سالروز شهادتش کنگره برگزار می کنیم و اگر سید جمال با ما می‌خواست سخن بگوید قطعا سخن او با ما این بود که من وظیفه خود را انجام دادم  و اکنون نوبت شماست که برای عزت نظام اسلامی در همه حوزه ها تلاش کنید.
معاون پارلمانی رئیس جمهور  در ادامه با اشاره به بزرگداشت سالروز سیدجمال الدین اسدآبادی بیدارگر مشرق زمین افزود: اگرچه سیدجمال الدین اسدآبادی به تعبیر امام راحل در زمان خود نتوانست به آمال و آرزوهای خود  دست یابد و آن ارتباطی که باید با توده های مردم برقرار می‌شد محقق نشد اما انقلاب اسلامی از همه تجارب از تجربه سیدجمال الدین اسدآبادی ، نهضت مشروطیت و صنعت نفت و برای انقلاب استفاده کرد و یک رژیم مورد حمایت آمریکا را توانست ساقط کند.

وی همچنین با اشاره به جنبش تنباکو و نقش سیدجمال در این جنبش  تصریح کرد: در بحث تنباکو استعمارگران می خواستند اقتصاد ما را در دست خود بگیرند و وابسته آنان شویم که میرزای شیرازی با صادر کردن فتوا مانع این امر شد که در این جنبش نیز سیدجمال نقش داشت و با روشنگری و نامه هایی که به علما از جمله میرزای شیرازی می فرستاد جنبش تنباکو شکل گرفت.

سید جمال چهره ای جهانی و بین المللی

وی از سید جمال به عنوان یک چهره جهانی و بین المللی یاد کرد و یاد آور شد: این بیدارگر مشرق زمین از روزنامه به عنوان یک ابزار برای روشنگری بهره می برد و با نقش بی بدیل خود سعی بر ایجاد وحدت و همبستگی در جهان  اسلام داشت .
حسینی در ادامه خاطر نشان کرد:سید جمال الدین اسدآبادی یک انسان شجاع و جسور بود که همواره مسافرت می‌کرد و از پا نمی نشست و این روحیه وی همواره باید برای جوانان کشورمان یک الگو باشد.

وی  بیان کرد: اگر از کشوری او را اخراج می کردند عرصه را به خود تنگ نمی دید و با علم و دانش و نکته های آتشین و قلم برنده خود وظیفه خود را در جای دیگری انجام می داد چرا که تاثیرگذاری وی بیشتر از یک شهر و کشور بود.

حسینی خاطر نشان کرد: در زمان سیدجمال استعمارگران انگلیس و فرانسه بر آن بودند تا با تفرقه افکنی بین بلاد مختلف  جهان اسلام مسلمانان را به جام یکدیگر بیندازند و حکمت و استعمار کنند که در چنین زمانی سبد جمال بیدارگری اسلامی را سر داد.

وی افزود:سیدجمال می دانست باید در جهان اسلام آگاهی و علم مردم افزایش یابد و با یکدیگر وحدت داشته باشند و از تفرقه بپرهیزند در غیر این صورت راه به جایی  نخواهند برد و زیر سیطره  استعمارگران خواهند ماند.
حسینی گفت:سیدجمال اعتقاد داشت که باید روحیه جهاد در کالبد مردم سیطره کند و از حق خود در برابر استعمارگران دفاع کنند چرا که در غیر این صورت جهان اسلام ریزه خوار استبداد می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد:اگر امروز مقام معظم رهبری تاکید بر علم و دانش و شتاب علم در کشور دارد این تاکیدات برای آن است که همواره در جهان افتخار آفرین باشیم و همین روحیه خود باوری و اعتماد به نفس موجب شده که ایران اسلامی ۴۳ سال در مقابل جهان خواران ایستادگی کند و دشمنان نیز بر این آمد اعتراف دارند.

به گزارش ایسنا ،معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر به دانشگاه سید جمال رفته و از مرکز اسناد سیدجمال  پژوهی  یکی از جامع‌ترین، کاملترین و نفیس‌ترین مجموعه‌های سیدجمال پژوهی ایران بازدید کرد ضمن اینکه افتتاح این مرکز در نوزدهم اسفند ماه با حضور وزیر علوم و فرهنگ و ارشاد راه اندازی خواهد شد.
همچنین در دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی از پنج تن از اندیشمندان و اساتید در حوزه بیداری اسلامی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیر شد.  

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا