سیاسی

آمار بستری‌های کرونا رو به کاهش است/ شرایط حاد و بحرانی نداریم

شیخی در تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شیخی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی وضعیت کرونا در کشور طی ۲ هفته اخیر با حضور معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست مطرح کرد که آخرین موج کرونا یعنی موج هفتم در آبان ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و حدود دو ماه پیش با افزایش کرونا مواجه شدیم و حدود ۳ هفته است که با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری و به دنبال آن بستری رو به افزایش است. همچنین از حدود ۲ هفته گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونا به دو برابر افزایش و از ۳ نفر به ۲۰ نفر رسیده البته خوشبختانه طی ۲ الی ۳ روز گذشته آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این نشست گزارشی از وضعیت کرونا ارائه و مطرح کرد که کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، روسیه و فرانسه بیشترین موارد ابتلاء به کرونا را دارا هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد که وضعیت قطعی کووید در هفته گذشته رو به نزول بوده و در حال حاضر وضعیت کشور زرد و موجی که در آسیا بود رو به کاهش است و استان‌های تهران، مازندران، کرمان و اصفهان دارای بالاترین موارد ابتلاء طی هفته گذشته و بیشترین بستری نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بوده و استان‌های همدان، قزوین، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد هم بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند. مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به تعطیلات نوروز احتمال می‌رود موارد مراجعه، مرگ و میر و بستری افزایش یابد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و سبک زندگی سالم مجلس افزود: معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست یادآور شد آمار بیمارستانی مراجعان سرپایی از اوایل اسفند افزایش و بیشترین مراجعه مربوط به ۲۳ اسفند و در ۷ فروردین اوج گرفت و به ۱۹ هزار نفر رسید که این میزان تا ۱۳ فروردین کاهش و به حدود ۱۴ هزار نفر رسید و امیدواریم که از این مرحله هم بتوانیم عبور کنیم. البته با دید و بازدیدهای سال نو بعید نیست موج دیگری را در راه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد که میزان بستری روزانه از حدود هزار نفر در هفتم فروردین به حدود ۶۰۰ نفر در ۱۳ فروردین رسیده است. وی همچنین نسبت به وضعیت درمان و تعداد تخت‌های بیمارستانی انتقاد و خواستار توجه به این موضوع شد و همچنین تاکید کرد که باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. بر اساس اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم.

شیخی یادآور شد: نمایندگان هم در این نشست از معاونان درمان و بهداشت خواستار ارائه مشکلات مربوط به حوزه خود به کمیسیون برای پیگیری شدند و تعدادی از نمایندگان نیز از کمبود پزشک متخصص در ایام نوروز انتقاد کردند. اعضای کمیسیون خواستار توجه جدی وزارت بهداشت به اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع شدند و تاکید کردند که برای اجرا باید تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در سطح ۲ مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا