سیاسی

آن‌هایی که غبار یاس در جامعه می‌پاشند به دشمن خدمت می‌کنند

حجت الاسلام دولابی:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن‌هایی که تردید می‌کنند و غبار یاس در جامعه می‌پاشند، دقیقاً خدمت به دشمن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت مقام علامه مصباح یزدی که امروز به همت شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار کرد: انتظار، آدم‌ها را در مسیر نگه می‌دارد و منظور از انتظار، انتظار فرج رسیدن به قله‌ها و انتظار ملاقات پروردگار است. مهم این است که آن نقطه کانونی امید را از دست ندهیم. مهم این است که در مسیر، آلوده و زمینی نشویم. کسی حرکت می‌کند که نقطه امید را همواره مقابل چشمش ببیند.

وی افزود: سردار سلیمانی، در انتظار شهادت بود و در بیابان‌های سوریه و عراق و کشورهای دیگر به دنبال لحظه شهادتش می‌گشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر عزیزمان که پیوسته ماجرای نزدیک‌شدن به قله را مطرح می‌کنند، می‌خواهند همین حالت امید و امیدواری را در ذهن‌ها زنده نگه دارند. آن‌هایی که تردید می‌کنند و غبار یاس در جامعه می‌پاشند، دقیقاً خدمت به دشمن می‌کنند.

اقتدار نظام در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است

وی افزود: آن‌چه که بر ما لازم و واجب است، حفظ اقتدار نظام اسلامی است و اقتدار این نظام، در گرو حضور پُر شور مردم است. آن کسانی که تصور می‌کنند انتخابات بدون مردم معنا دارد، در اشتباه بزرگی هستند.

حجت‌الاسلام حاجی ابوالقاسم دولابی گفت: رهبر انقلاب، پیوسته درصدد بالا بردن و افزایش مشارکت هستند. چهار اصل اساسی که برای انتخابات فرمودند را از یاد نبریم که اول مشارکت قوی بود. ایشان تاکید دارند این نظام بدون مردم نمی‌تواند استقلال داشته باشد. مردم برای شرکت در انتخابات باید امید داشته باشند و برای اینکه امید داشته باشند باید تنوع ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رقابت قوی دومین اصلی است که رهبر انقلاب بیان کردند. آنچه من می‌خواهم تاکید کنم، تعدد جریان‌ها است. جریان‌هایی که در چارچوب انقلاب تعریف می‌شوند.

وی افزود: جریان‌هایی که نظام ولایی را قبول دارند، جریان‌هایی که به خون شهدا احترام می‌گذارند، تعدد این جریان‌ها لازم است. باید از تک صدایی عبور کنیم ما باید در داخل جبهه انقلاب یک رقابت سالم را برپا کنیم و خوشحالیم که این جریان، جریان شریان یک جریان سالمی است که به رقابت در انتخابات ان‌شاءالله کمک خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور بنده در این جلسه از باب خدا قوت گفتن به بانیان این حرکت است که این حرکت در چارچوب انقلاب است و قطعاً در بالا رفتن مشارکت و ایجاد رقابت واقعی کمک خواهد کرد.

سلامت و امنیت دو اصل اساسی است

وی افزود: مساله سلامت و امنیت دو اصل اساسی است و حضرت آقا تاکید کردند بخش عمده‌ای از آن بر دوش مسؤولان است. یک بخشی نیز بر دوش من و شما است. امنیت انتخابات ابعاد گوناگونی دارد یکی از ابعاد آن امنیت اخلاقی و امنیت روانی است. کسانی که با حرف‌های مأیوس کننده خودشان در این روزها امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازند خود این مهم‌ترین دلیل بر عدم التزام آنها به ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: کسانی که مردم در انتخابات مأیوس می‌کنند و یا مدعی بی‌فایده بودن مشارکت در انتخابات هستند، این‌ها دقیقاً بر خلاف مسیری که رهبر انقلاب ترسیم کردند حرکت می‌کنند. می‌خوام از شما خواهش کنم به عنوان یک برادر که هرچه توان دارید برای بالا رفتن مشارکت در انتخابات به کار ببندید.

خبرگان تضمین کننده بقای شرایط در رهبر است

حجت الاسلام دولابی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت: شاید کمتر در مورد مجلس خبرگان مطلب گفته شده باشد. خبرگان تضمین کننده بقای شرایط در رهبر است. این مساله بُعد ایجابی و بعد سلبی دارد. بعد سلبی آن این است اگر احساس کردند به هر دلیلی در یک بازه رهبر فاقد شرایط است باید خودشان اعلام کنند و طبیعتاً به وظیفه قانونی عمل کنند.

وی افزود: اما بعد ایجابی نیز دارد. بعد ایجابی این است که اگر مواجه شدن با انتقاداتی به رهبر که از نگاه آنها این انتقادات وارد نیست باید سینه سپر کنند و دفاع کنند. کسی که تضمین کننده بقای شرایط است در لحظه هجمه به رهبر نباید ساکت باشد چون او مورد اعتماد مردم است و مردم به اتکای او با این رهبر بیعت کرده‌اند. او حق ندارد اینجا سکوت کند. اگر معتقد است که این اعتراضات ناوارد است، باید دفاع کند. باید به تبیین دیدگاه رهبر و تصمیمات رهبر از ابعاد مختلف دینی و عقلایی بپردازد و لذا مجلس خبرگان تقویت رهبری است همان طوری که امام خمینی (ره) فرمودند به شرطی که کسانی در این مجلس حضور پیدا کنند که محافظه کار و عافیت طلب نباشند در وقت لازم سینه سپر کنند و اجازه ندهند این تیرها به ولی اصابت کند.

مجلس خبرگان می‌تواند در مسیر حرکت انقلاب نقش آفرین باشد

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته دوم اینکه یک مأموریت بزرگ را رهبر انقلاب به مجلس خبرگان دادند و آن مساله هیأت اندیشه ورز بود که حرکت کلان انقلاب را باید رصد کنند. کسانی باید در خبرگان قرار گیرند که نسبت به شعارهایی که از اول انقلاب داده شد را رصد کنند و ارزیابی کنند. چالش‌ها و موانع را به دقت مشخص کنند و این‌ها را تبدیل به مطالباتی کنند. مجلس خبرگان می‌تواند در مسیر حرکت انقلاب نقش آفرین باشد.

وی افزود: رئیس جمهور نیز معتقد به رقابت واقعی در انتخابات هستند و معتقدند همه گروه‌ها که در چهارچوب انقلاب هستند باید مورد توجه قرار گیرند و بتوانند آزادانه نسبت به کاندیداهای خود فعالیت کنند.

رئیس جمهور به مشارکت بالا اعتقاد جدی دارد

وی ادامه داد: رئیس جمهور به مشارکت بالا اعتقاد جدی دارد. تمام تلاششان در این دو سال این بوده که با برگرداندن امید به مردم زمینه حضور بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف مرتبط با حاکمیت فراهم کنند.

نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده است

حجت الاسلام دولابی گفت: این سید بزرگوار شب و روز ندارد و یکشنبه و با تمام قوا خالصانه و مجدانه تلاش می‌کند و گره‌های بزرگی را باز کرده است و بدهی‌های دولت قبل را یکی پس از دیگری پرداخت کرده است؛ نرخ بیکاری را به کمترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسانده است و میزان صادرات غیر نفتی را به بالاترین رقم در تاریخ ایران رسیده است.

وی افزود: این‌ها نکاتی افتخارآفرین است اما بعضی‌ها متأسفانه با سیاه‌نمایی به دنبال برجسته کردن نقاط ضعفی هستند که علت آن خودشان هستند. بانیان وضع موجود الان مطالبه‌گر شدند و کسانی که ۱۰ سال کشور را در وضعیت بحران فرو بردند، بیکاری را به بالاترین رقم ممکن رساندند، تورم را به رقم بی‌سابقه ۶۰ رساندند، الان مطالبه‌گر شدند. حواسمان باشد این افراد می‌خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بدانید این حرکت انقلابی که آغاز شده ان‌شاءالله استمرار پیدا خواهد کرد و به زودی شاهد ثبات بیشتری در بازار اقتصادی خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا