سیاسی

ائتلاف امنا از رقیب «لولو» نمی‌سازد

رسایی:

سرلیست فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) گفت: ائتلاف امنا عمرش، کم اما ریشه‌دار است و ریشه در مبانی امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدا دارد؛ به «پاجوش‌بودن» افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «حمید رسایی» سرلیست فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) در تهران، امروز در گردهمایی انتخاباتی مردمی این ائتلاف در سالن شهید کبکانیان مجموعه شهید شیرودی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ۱۰ روز اخیر، دو بار جمله‌ای را تکرار فرمودند و آن اینکه راه تحول در کشور از انتخابات و صندوق می‌گذرد؛ اگر بخواهیم تغییری در کشور ایجاد کنیم، مسیر آن صندوق رأی و انتخابات است.

رسایی افزود: در نظام ستمشاهی، مردم هیچ نقشی در تعیین حاکمان خود نداشتند اما در جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه نوع جهت‌گیری و سلیقه‌ای در کشور حاکم شود تا مصوبات مجلس را تصویب کند.

وی گفت: آیا جهت‌گیری و سلیقه‌ای که می‌خواهد قوانین کشور را تدوین کند، باید جنس‌اش از مردم باشد.

نماینده ادوار مجلس در ادامه با اشاره به زمان شکل‌گیری مجموعه امنا تصریح کرد: ائتلاف امنا در شب ۲۲ بهمن اعلام موجودیت کرد. برخی ائتلاف‌ها سابقه ۱۹ تا ۲۰ ساله دارند و هر بار لباس خود را عوض می‌کنند و با یک اسم جدید به صحنه می‌آیند.

رسایی گفت: ما از وضع موجود خسته شده‌ایم و به همراه دوستان خود گفتیم باید تغییر را از همین‌جا و با تغییر در نحوه معرفی کاندیداها شروع کنیم؛ در واقع تغییر باید از نحوه ورود کاندیداها به مجلس شروع شود.

سرلیست فهرست امنا گفت: برخی جریانات، اصل و اساس‌شان بر ترساندن مردم از جناح رقیب و گروهی دیگر است؛ مثلاً اصلاح‌طلب‌ها اصولگراها را لولو معرفی می‌کنند یا اصولگراهایی می‌آیند و می‌گویند که فلان طیف اصلاح‌طلبان لولو هستند؛ در حالی که لولوی واقعی، این سیاه‌نمایی‌های سیاسی شماست.

رسایی گفت: یکی از اعضای لیست امنا تغییر را از خود شروع کرد و به خاطر اصلح‌بودن شخصی دیگر، به سود او کنار کشید؛ در ائتلاف امنا تلاش شد از ابتدا کاندیداهایی انتخاب شوند که هم‌جهت و همراه باشند.

وی‌افزود: این در حالی است که در ائتلاف‌های دیگر می‌بینیم که درباره موضوعاتی نظیر فضای مجازی، برجام و حجاب، اختلاف ۱۸۰ درجه‌ای در افکار وجود دارد چون «اصل سهمیه» بر آن‌ها حاکم است.

رسایی تاکید کرد: ما معتقدیم از تهران باید نماینده‌های منسجم، همسو و همراه به مجلس بروند؛ در این صورت از دل نمایندگان اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

سرلیست فهرست امنا ضمن تعریض به اظهارات اخیر حداد عادل اضافه کرد: ائتلاف امنا عمرش کم است اما ریشه‌دار است و ریشه در مبانی امام (ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدا دارد؛ ما به «پاجوش‌بودن» و پابرهنه‌بودن افتخار می‌کنیم.

رسایی گفت: نگاه بالا به پایین، مشکل اصلی کشور است و برای همین است که لیست‌های انتخاباتی بر اساس روابط فامیلی بسته می‌شوند؛ مثلاً داماد فلان شخصیت در لیستی می‌رود، رأی هم نمی‌آورد اما برای خود رزومه درست می‌کند تا بعداً مدیرعامل فلان شرکت شود؛ باید بساط سهمیه‌بندی فردسالاری و نگاه بالا به پایین را کنار زده و به زیر میز زدیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا