سیاسی

ابربدهکاران بانکی و همدستان آنها مجازات شوند/ روزه‌خواری در ملأعام دهن‌کجی به حکم خداست

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان ضمن قدردانی از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در معرفی ابربدهکاران بانکی، گفت: بدهکاران بانکی خائن هستند و صرفاً معرفی آنها کافی نیست بلکه این افراد و همدستان آنها باید مجازات شوند.

 آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: رمضان نزد خداوند متعال ماه بزرگ و با احترامی است و روزه تکلیف خداوند است و باید انجام شود اما خدای متعال کسی را مجبور به این کار نکرده است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی به طور علنی در خیابان ها اقدام به روزه خواری می کنند، افزود: روزه نگرفتن یک گناه شخصی است و آثار دنیوی و اخروی به دنبال دارد اما روزه‌خواری در ملاعام یک گناه بزرگ به شمار می‌رود و هتک حرمت و دهن‌کجی به حکم خداوند است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه ادب اقتضا می‌کند که به احساسات مردم احترام گذاشته شود، تاکید کرد: اگر کسی  شرایط روزه‌داری را ندارد و یا نمی خواهد روزه بگیرد باید از روزه خواری در ملاعام پرهیز کند و گناه این کار ۱۰۰ برابر بیشتر از روزه خواری پنهانی است و باعث جریحه دار شدن احساسات مومنان می شود.

نورمفیدی بر ضرورت انفاق و دستگیری از نیازمندان در ماه مهمانی خداوند تاکید کرد و یادآور شد: در ماه مبارک رمضان و در شرایط اقتصادی فعلی هر کسی هر مقداری که می تواند باید به نیازمندان کمک کند و این کار از بهترین کارها و عبادات به شمار می رود.

وی در بخش دیگر از سخنانش ولادت امام حسن(ع) را گرامی داشت و با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: نگاه رهبر انقلاب به نیروهای مسلح این است که تا می‌توانند خود را قوی کنند و مقام معظم رهبری فرمودند ما کسی را تهدید نمی کنیم اما باید آنقدر قوی باشیم که کسی نتواند ما را تهدید کند، امروز ارتش و سپاه ما به درجات والا و شایسته‌ای رسیدند و امیدواریم نیروهای مسلح ما هر روز قوی تر شوند تا کسی نتواند به ما چپ نگاه کند.

امام جمعه گرگان با قدردانی از دولت سیزدهم و اقدام رئیس جمهور در افشای نام ابربدهکاران بانکی، تصریح کرد: پول هایی که نزد بانک ها است برای مردم است و در حالی که این افراد تسهیلات زیادی را دریافت کردند اما برای پرداخت اقساط خود اقدام نکردند، این افراد خائن هستند و با این اقدام خود شاید بانک های ما را به ورشکستگی بکشانند، این افراد تسهیلات کلان بانکی دریافت کردند و سالها است که این تسهیلات را پرداخت نکردند و ضرر مالی سنگینی را به بانک ها و مردم تحمیل کردند.

نورمفیدی تاکید کرد: اقدام ابربدهکاران بانکی خیانت بود اما به طور قطع افرادی نیز در این خیانت دست داشتند که همه این افراد باید مجازات شوند، خالی کردن بانک‌ها خیانت است و گیرندگان تسهیلات کلان و کسانی که راه را برای این افراد هموار کردند باید محاکمه شوند، معرفی نام ابربدهکاران بانکی جای قدردانی دارد اما صرفا  معرفی این افراد کافی نیست و باید مجازت شوند.

وی به دیدار مسئولان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: نگاه معظم‌له به مسائل کشور بسیار عمیق و اصولی است و بدنه  کارشناسی دولت باید به عمق مسائلی که رهبر انقلاب بیان می‌کند توجه کنند، مقام معظم رهبری به برنامه ریزی تاکید کردند و بر این مهم تاکید دارند که مسائل و سرنوشت کشور را به مذاکرات گره نزنیم.

هدررفت آب و نابودی خاک در کشاورزی سنتی/ کشاورزی گلستان دانش بنیان شود

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه کشور برنامه ریزی می خواهد و باید این برنامه ریزی براساس دانش و مسایل دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: کشاورزی ما دانش بنیان نیست و سنتی است و در آن هم آب  هدر می رود و هم خاک ما ویران می شود، اگر کشاورزی دانش‌بنیان شود درآمدهای کشاورزان افزایش چندبرابری خواهد داشت.

نورمفیدی با بیان اینکه نقد منصفانه به مسئولان از دیگر موضوعاتی بود که مقام معظم رهبری مطرح کردند، افزود: نقد باید به گونه ای باشد که مردم را ناامید نکند، امروز در شرایط سختی قرار داریم و کشور ما نیاز به امید دارد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی اعتباری را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است و مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که  شرکت های حقیقی و متخصص در این حوزه از این تسهیلات بهره مند شوند تا بتوانند مشکلات کشور را برطرف کنند.

امام جمعه گرگان بر ضرورت استفاده حساب‌شده از ارزهای آزاد شده تاکید کرد و یادآور شد: برخی  از کشورها بدهی‌هایی به ما دارند و برای پرداخت آن ارزهایی به کشور می‌دهند و مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر تاکید داشتند که این ارز نباید صرف واردات بی رویه شود و باید صرف مسائل بنیادین کشور شود و باید حساب شده از این ارزها استفاده کنیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا